У статті проаналізовано стан і тенденції розвитку проблеми наступності у вивченні математики в четвертому і п’ятому класах загальноосвітньої школи. Забезпечення наступності є однією з основних умов успішної адаптації молодших школярів до навчання в основній школі та важливою передумовою успішного навчання у 5-му класі. У зв’язку з цим охарактеризовані типові труднощі адаптаційного періоду учнів на етапі переходу з початкової до основної школи та розроблені методичні рекомендації щодо їх усунення під час вивчення математики. На основі порівняльного аналізу навчальних програм з математики для 4-го та 5-го класів визначені дидактичні особливості формування основних складників математичної компетентності четвертокласників та п’ятикласників відповідно до змістових ліній. Зазначено послідовний механізм формування обчислювальних навичок, умінь розв’язувати прості та складені сюжетні задачі, вивчення геометричного матеріалу учнями 4-го та 5-го класів.
The article analyzes the state and trends of the development problem of continuity in the study of mathematics in the fourth and fifth classes of the general school. Ensuring continuity is one of the main conditions successful adaptation of junior pupils to stady in the secondary school and an important prerequisite for successful study in the 5th class. In this regard, characterized typical difficulties of the adaptation period of pupils at the transition stage from elementary to secondary school and developed methodical recommendations for their elimination in the study of mathematics. On the basis comparative analysis of the curriculum in mathematics for the 4th and 5th grades, definited the didactic peculiarities of the formation of the main components of
mathematical competence of the fourth-graders and the five-grades according to the content lines. Indicated consistent mechanism for the formation of computing skills, abilities to solve to solve simple and composed plot tasks, study material geometric
pupils 4th and 5th classes.