У статті з’ясовано сутність категорій "модель" та "моделювання" стосовно проблеми особистісного самовдосконалення майбутніх педагогів дошкільної освіти. Охарактеризовано сутність і зміст поняття "педагогічне моделювання". Визначено теоретичні аспекти педагогічного моделювання процесу особистісного самовдосконалення майбутніх педагогів дошкільної освіти. Представлена авторська позиція стосовно моделі особистісного самовдосконалення майбутніх педагогів дошкільної освіти, яка базується на інтеграції ціннісного розуміння педагогічної діяльності як особливого виду духовної культури. Обґрунтовано основні компоненти педагогічної моделі особистісного самовдосконалення майбутніх педагогів дошкільної освіти.
В статье выяснена сущность категорий "модель" и "моделирование" относительно проблемы личностного самосовершенствования будущих педагогов дошкольного образования. Охарактеризована сущность и содержание понятия "педагогическое моделирование". Определены теоретические аспекты педагогического моделирования процесса личностного самосовершенствования будущих педагогов дошкольного образования. Представленная авторская позиция касательно модели личностного самосовершенствования будущих педагогов дошкольного образования, которая базируется на интеграции ценностного понимания педагогической деятельности как особенного вида духовной культуры. Обоснованы основные компоненты педагогической модели личностного самосовершенствования будущих педагогов дошкольного образования.
The essence of categories "the model" and "the design" in their relation to the problem of personal self-improvement of future teachers of preschool education has been clarified in this article. The essence and maintenance of the concept "the pedagogical design" have been described. The theoretical aspects of pedagogical design of the personal self-improvement process of future teachers of preschool education are identified. Author’s position concerning the personal self-improvement model of future teachers of preschool education which is based on the integration of the valued understanding of pedagogical activity as the special type of spiritual culture has been presented. Basic components of pedagogical model of personal self-improvement of future teachers of preschool education have been justified.