Визначено проблемну сферу реформування освітнього простору в Україні. Обґрунтовано необхідність мобілізації зусиль різних прошарків суспільства щодо сприяння процесу перетворення освітнього середовища. Запропоновано використовувати результати міжгалузевих досліджень задля підвищення якості процесу реформування. Оцінено спадщину великого українського педагога В. О. Сухомлинського в соціально-психологічному контексті використання його ідей у період реформування освітнього простору. Порівняно ідеї В. О. Сухомлинського зі змістом концепції Нової української школи. Виділено основні концептуальні положення стратегії впровадження Нової української школи. Обґрунтовано та визначено основні напрями роботи щодо актуалізації мотивації до професійної діяльності сучасних педагогів в умовах змін у системі післядипломної освіти.
Определена проблемная сфера реформирования образования в Украине. Обоснована необходимость мобилизации усилий разных слоев общества в процессе трансформации образовательной среды. Предложено использование результатов междисциплинарных исследований для улучшения качества реформ. Определено наследие великого украинского педагога В. А. Сухомлинского в социально-психологическом контексте использования его идей в период современных образовательных реформ. Найдено созвучие идей В. А. Сухомлинского Концепции Новой украинской школы. Выделены некоторые концептуальные тезисы особенностей внедрения в жизнь принципов Новой украинской школы. Обоснованы основные направления в актуализации мотивации профессиональной деятельности современных педагогов в условиях изменений. Определена роль системы последипломного образования в процессе адаптации учителей к активной деятельности в условиях реформ.
The problem area of reforming educational space in Ukraine is determined. The article substantiates necessity of mobilizing various sectors of society to promote the process of transformation of the educational environment. It is proposed to use the results of cross-sectorial studies to improve the quality of the reform process. The heritage of the great Ukrainian teacher Vasyl Sukhomlynskii in the socio-psychological context of using his ideas in the period of the educational space reform is estimated. Sukhomlynskii’s ideas and the content of the concept of the New Ukrainian School are compared. The main conceptual principles of the strategy of the implementation of the New Ukrainian School are highlighted. The basic directions of work on updating modern teachers’ motivation to professional activity in the conditions of changes in the system of postgraduate education are substantiated and determined.