У статті аналізується процес формування креативної компетентності в студентів технічних спеціальностей. Розглядаються позиції сучасних науковців щодо визначення чинників, що сприяють прояву креативності в процесі діяльності. Визначаються педагогічні умови, що впливають на підготовку студентів технічних університетів до виявлення креативної компетентності, а саме: створення креативного освітнього середовища, що стимулює творчу діяльність студентів; розвиток креативного потенціалу особистості шляхом включення студентів до різних форм навчальної, науково-дослідницької діяльності. Пропонуються методи і прийоми впровадження визначених педагогічних умов у навчальний процес вищого технічного закладу освіти. Наводяться приклади освітніх технологій, спрямованих на формування креативної компетентності майбутніх інженерів.
В статье анализируется процесс формирования креативной компетентности студентов технических специальностей. Рассматриваются позиции современных ученых по определению факторов, способствующих проявлению креативности в процессе деятельности. Определяются педагогические условия, влияющие на подготовку студентов технических университетов к проявлению креативной компетентности, а именно: создание креативной образовательной среды, стимулирующей творческую деятельность студентов; развитие креативного потенциала личности путем включения студентов в различные формы учебной, научно-исследовательской деятельности. Предлагаются методы и приемы внедрения определенных педагогических условий в учебный процесс высшего технического учебного заведения. Приводятся примеры образовательных технологий, направленных на формирование креативной компетентности будущих инженеров.
The article analyzes the process of creative competence formation for the students of technical specialties. Positions of the modern scholars on determining factors contributing to the manifestation of creativity in the process of activity are considered. The pedagogical conditions influencing the preparation of students of technical universities for the identification of creative competence are determined, namely: creation of a creative educational environment stimulating creative activity of students; development of the creative potential of the personality by inclusion of students to various forms of educational and research activities. Methods and techniques of certain pedagogical conditions introduction in the educational process of the higher technical educational institution are offered. Examples of tasks directed to formation of the creative competence of future engineers are given.