У статті розглянуто тенденції розвитку фахової підготовки вчителя іноземної мови на етапі побудови національної системи освіти в Україні. Акцентовано увагу на реформуванні системи вищої іншомовної освіти шляхом інтеграції освіти, виробництва й науки. Висвітлено основні шляхи ліквідації розриву між теоретичною та практичною підготовкою вчителя в Україні. Вказано основні ідеї та методичні рекомендації відомих педагогів щодо організації та проведення педпрактики та науково-дослідницької роботи студента. Висвітлюється запровадження комунікативного підходу в навчанні іноземної мови. Розкрито питання підготовки кадрів для викладання іноземної мови в малокомплектних класах.
В статье рассмотрены тенденции развития профессиональной подготовки учителя иностранного языка в период построения национальной системы образования в Украине. Акцентируется внимание на реформировании системы высшего иностранного образования путем интеграции образования, производства и науки. Проанализированы основные пути ликвидации разрыва между теоретической и практической подготовкой учителя в Украине. Указаны основные идеи и методические рекомендации известных педагогов по организации и проведении педпрактики и научно-исследовательской работы студента. Освещается внедрение коммуникативного подхода в обучении иностранного языка. Рассмотрен вопрос подготовки кадров для преподавания иностранного языка в малокомплектных классах.
The article deals with the tendency of the development of foreign language teacher’s professional preparation during the period of constructing Ukraine’s educational system. The attention is focused on the reforming of the system of higher foreign education by means of integrating education, production and science. The main ways of liquidating theoretical and practical preparation gaps are analysed. Methodological recommendations of the famous educationalists about the organizing and conducting of the pedagogical practice are presented. Communicative approach is regarded as the main trend of teaching foreign languages. The author focuses on foreign language teacher’s professional preparation for incomplete classes.