Комплексний характер процесу формування гуманістичних якостей студентів як суб’єктів духовної культури ставить задачу цільового моніторингу формування цінностей студентів у процесі навчання. Це свідчить про необхідність врахування системного підходу до вирішення проблеми ранжируваних оцінок впливових дій на формування духовності та гуманізму особистості. Для дослідження складних систем, до яких слід відносити процеси формування ціннісних вподобань особистості засобами та методами педагогічних технологій, запропоновано використання ідентифікаційних математичних моделей. На прикладі авторської комплексної моделі, яка була застосована в дослідженнях, доведено, що особистісні якості студентів можуть бути сформовані засобами і методами фізичного виховання, а це свідчить про можливість управління складними процесами виховання з використанням сучасних математичних методів моделювання складних об’єктів
The complex nature of the process of forming the humanistic qualities of students as subjects of spiritual culture raises the task of targeted monitoring of the formation of the values of students in the process of learning. This testifies to the need to take into account the systemic approach to solving the problem of ranked assessments of influential actions on the formation of spirituality and humanism of the individual. For the study of complex systems, which should be attributed to the processes of forming
the value preferences of the person by means and methods of pedagogical technologies, the use of identification mathematical models is proposed. On the example of the author’s comprehensive model, which was applied in the studies, it was proved that
the personal qualities of students can be formed by means and methods of physical education, which indicates the possibility of managing complex educational processes, using modern mathematical methods of simulation complex objects.