Стаття присвячена проблемам соціального становлення і самореалізації особистості майбутнього вчителя музики в умовах педагогічного освітнього закладу. У статті аналізуються сучасні підходи до визначення поняття "соціальна самореалізація особистості", "професійний саморозвиток майбутнього вчителя музики"; висвітлюються тенденції змін у педагогічному процесі, пов’язаних з внутрішніми комунікаціями, взаємозв’язками і взаєминами в освітній роботі зі студентською молоддю; розглядаються теоретико-методологічні аспекти проблеми формування соціальних якостей особистості майбутнього вчителя музики. Автор визначає основні складники і механізми соціальної самореалізації особистості, фактори, що зумовлюють її соціальне становлення; з’ясовує головні умови та принципи організації освітнього процесу у педагогічних коледжах, що готують майбутніх викладачів мистецьких дисциплін.
Статья посвящена проблемам социального становления и самореализации личности будущего учителя музыки в условиях педагогического учебного заведения. В статье анализируются современные подходы к определению понятия "социальная самореализация личности", "профессиональное саморазвитие будущего учителя музыки"; анализируются тенденции изменений в педагогическом процессе, связанных с внутренними коммуникациями, взаимосвязями и взаимоотношениями в образовательной работе со студенческой молодежью; рассматриваются теоретико-методологические аспекты проблемы формирования социальных качеств личности будущего учителя музыки. Автор определяет основные составляющие и механизмы социальной самореализации личности, факторы, обусловливающие ее социальное становление; выясняет главные условия и принципы организации образовательного процесса в педагогических колледжах, готовящих будущих преподавателей искусствоведческих дисциплин.
The article is devoted to the problems of social formation and self-realization of the personality of the future teacher of music in the conditions of a pedagogical educational institution. The article analyzes modern approaches to the definition of the concept of "social self-realization of the individual", "professional self-development of the future teacher of music"; the tendencies of changes in the pedagogical process, connected with internal communications, interconnections and mutual relations in educational work with the student youth are covered; theoretical and methodological aspects of the problem of formation of the social qualities of the personality of the future teacher of music are considered. The author defines the main components and mechanisms of social self-realization of the individual, factors that determine its social formation; clarifies the main conditions and principles for organizing the educational process at the pedagogical colleges that are preparing future teachers of artistic disciplines.