У статті розглядається особистість учителя у вихованні оптимістичного ставлення до життя у старших підлітків. Розкривається, що вихователі повинні приділяти належну увагу проблемі становлення підліткового „Я“, формуванню його самосвідомості, здатності регулювати свою поведінку і діяльність, становленню у підлітка самоактивності, умінню здійснювати особистий вибір, приймати рішення; діяльність сучасної школи має бути пронизана духом гуманізму, поваги до дитини, віри в її можливості, що потребує від особистості вчителя високих моральних якостей, професійних знань, педагогічної компетентності у вихованні у дітей оптимістичного ставлення до життя.
The article deals with the personality of the teacher in training an optimistic attitude towards life in older adolescents. It reveals that teachers should pay due attention to the problem of development of adolescent's "I", formation of his/her identity, the ability to regulate his/her behaviour and activities, development of adolescent's selfactivity,
the ability to make personal choices, decisions; activities of modern school should be imbued with the spirit of humanism, respect for child, belief in his/her capabilities, which require from the personality of the teacher high moral characteristics, professional competence, pedagogical competence in training children's optimistic attitude towards life