Всебічний і гармонійний розвиток особистості школяра передбачає формування в нього не лише
наукових знань, а й національної гідності, духу патріотизму. На сучасному етапі розвитку української
держави вектор суспільних запитів освітньої галузі спрямований у бік підвищення ролі гуманітарного
та патріотичного виховання. Тому в даній статті запропоновано елементи методики формування
патріотизму в учнів при вивченні фізики в школі. Нами встановлена ефективність патріотичного
виховання молоді на прикладі видатних вітчизняних діячів науки, зокрема Нобелівських лауреатів з
фізики. Для того щоб фізика постала перед учнями у сучасному світлі, ми пропонуємо активізувати
процес формування якостей патріотизму за допомогою хмарних технологій, які, починаючи з
ХХІ століття, стали невід’ємною складовою життя кожного школяра. Для активізації пізнавальної
діяльності учнів та виховання в них патріотизму в процесі вивчення фізики й ознайомлення з діяльністю
Нобелівських лауреатів нами розроблена лінія часу.
A comprehensive and harmonious development of the individual student in his formation involves not
only scientific knowledge, but also national pride, the spirit of patriotism. At the present stage of development of
the Ukrainian state vector of public educational sector inquiries directed towards increasing the role of
humanitarian and patriotic education. Therefore, in this article the method of forming the elements of patriotism
in students in the study of physics at school. We have established the effectiveness of patriotic education of
youth as an example of outstanding domestic scientists, including Nobel laureates in physics. To physics
students faced in today’s light, we offer up the process of forming qualities of patriotism by using cloud technologies of XXI century since become an integral part of the life of each student. To activate the learning of
students and their education in patriotism in the study of physics and study the work of Nobel laureates we
developed a time line.