У статті розглядаються сутність та особливості застосування спеціальних принципів варіативності та інтегративності в освіті. Аналізуються правила та вимоги цих принципів, які забезпечують результативність технологічної освіти. Принцип диференціації в освітній галузі “Технології” полягає у адаптації змісту і процесу технологічної освіти до індивідуальних можливостей кожного учня шляхом раціонального розв’язання питання наповнюваності груп учнів
за кількісними і статевими ознаками, створення умов для навчання кожного учня на рівні його реальних можливостей за програмою, що описує освітній маршрут учня за обраним рівнем. Принцип системності технологічної освіти вимагає від учителя уміння визначати змістові центри кожної теми навчальної програми, виокремлювати основні поняття, ідеї, встановлювати зв’язки між ними, структурувати матеріал уроку, розподіляти навчальний матеріал на логічно завершені фрагменти, встановлюючи порядок і методику їх опрацювання у стиснутому та прискореному варіанті, аналізу ущільненої інформації, навчати учнів умінням розгортати і згортати інформацію, що підлягає вивченню, здійснювати вибір компенсаційних видів діяльність з банку варіативних модулів навчальних програм.
The article considers the essence and peculiarities of application of special principles of variability and integrationist in education. Analyzes the rules and requirements of those principles that ensure the effectiveness of technological education. The principle of differentiation in the educational field “Technology” is to adapt the content and the process of technological education in individual capabilities of each student through the rational solution of the question of occupancy rates of groups of students in
quantitative and gender, creating conditions for each student’s learning at the level of its actual capabilities on the program that describes the educational route of the student on the selected level. The principle of consistency of technological education requires from the teacher the ability to determine the semantic centers of each topic of the curriculum, to emphasize the key concepts, ideas, to establish links between them, structured lesson material, and to distribute educational material on logically finished fragments, setting the order and method of their processing in a compressed and accelerated version, the
analysis of compacted information, to teach students the ability to expand and collapse information that is subject to study, make a selection of the compensatory activities of the Bank of various modules of training programmes.