Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психолого-педагогічна типологія затримки психічного розвитку та її реалізація в організації корекційного навчання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сак, Т. В.
dc.date.accessioned 2018-12-10T13:45:09Z
dc.date.available 2018-12-10T13:45:09Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Сак, Т. В. Психолого-педагогічна типологія затримки психічного розвитку та її реалізація в організації корекційного навчання / Т. В. Сак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 33. – С. 164-169. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22076
dc.description.abstract У статті мовиться про розв’язання проблеми, пов’язаної з удосконаленням організації навчання школярів із затримкою психічного розвитку у різних умовах (інклюзивний, інтегрований, звичайний клас масової школи). Здійснено аналіз систематики затримки психічного розвитку, розробленої за патогенетичним принципом. З’ясовано чинники покладені в основу психолого-педагогічної типології затримки психічного розвитку. В цьому ключі представлена научуваність, як показник успішності засвоєння нових знань у процесі навчання. Визначені та описані психолого-педагогічні типи затримки психічного розвитку, пов’язані з дефіцитним розвитком функції регуляції пізнавальної діяльності при первинно збереженому інтелектуальному розвитку; порушення пов’язані з нерівномірними проявами пізнавальної активності та продуктивності, при недостатньому інтелектуальному розвитку і порівняно збереженому рівні научуваності; порушення, що характеризується поєднання низького рівня інтелектуальної продуктивності і надмірно слабкої пізнавальної активності, та зниженою научуваністю. Відповідно до виділених психолого-педагогічних типів затримки психічного розвитку визначені умови корекційного навчання школярів. ua
dc.description.abstract The article deals about solving problems related to the improvement of the teaching of students with mental retardation in inclusive and regular classes of a regular school. The analysis of mental retardation taxonomy developed by pathogenic principle is conducted. The factors such as heterogeneity, polymorphic disorders of cognitive, emotional and volitional sphere underlying the existing typologies of mental retardation were found. An important factor represented is trainability as an indicator of learning new knowledge in the education process. The authors have identified psychological and pedagogical types of mental retardation, which are intended to ensure optimal conditions for organizing education of children in this category. In this sense, the authors presented the violations related to the scarce development of cognitive functions in the regulation originally saved intellectual development; violations that appears irregular manifestations of cognitive activity and productivity, insufficient intellectual development with relatively preserved levels of learning; disorder characterized by a combination of low intellectual performance and too weak cognitive activity; reduced learning ability. According to the selected type of psycho-pedagogical types of this nosology the conditions of correctional training of students of schools are identified. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject затримка психічного розвитку ua
dc.subject систематика затримки психічного розвитку ua
dc.subject психолого-педагогічна типологія ua
dc.subject пізнавальна ua
dc.subject емоційно-вольова сфери ua
dc.subject научуваність ua
dc.subject mental retardation ua
dc.subject taxonomy of mental retardation ua
dc.subject psychological and pedagogical typology ua
dc.subject cognitive ua
dc.subject emotional and volitional field ua
dc.subject ability to learn ua
dc.subject.classification 376 – 0561034:616.89-008.] – 053.4/.5:37,014.3 ua
dc.title Психолого-педагогічна типологія затримки психічного розвитку та її реалізація в організації корекційного навчання ua
dc.title.alternative Psycho-pedagogical typology mental retardation and its implementation in organization of correctional education ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу