У статті представлено особливості організації психологічної корекції дітей з аутизмом у дошкільній
установі, проаналізовано основні положення та принципи при її здійсненні. Розкрито одне із завдань психолога
під час психологічної корекції: розробка індивідуальної програми розвитку. Розкрито корекційні методики і
технології, які визнані у світі ефективними при аутистичних порушеннях розвитку та елементи яких автор статті
модифікувала та використовувала у роботі з дітьми, а саме: терапія, орієнтована на розвиток сенсорної
інтеграції, АВА-терапія, програма TEACH, система М. Монтессорі, використання альтернативної, допоміжної
комунікації (за методикою PEСS), методики розвитку міжособистісних стосунків, емоційної регуляції поведінки, а
також базові програми дошкільної освіти тощо. Розглянуто структуру психологічної корекції, що передбачає
реалізацію таких етапів: сенсорна інтеграція, встановлення емоційного контакту фахівця з аутичною дитиною,
активізація пізнавальних психічних процесів. Розроблено зміст індивідуальної та групової форм роботи. Серед
групових форм виокремлено соціальний тренінг та арттерапевтичну роботу.
The article analyzes the features of the organization of the psychological treatment of children with autism in
preschool institutions. The basic terms and principles in its implementation are given. The correction techniques and
technologies that are recognized worldwide effective in autistic disorders and the elements of which we used to work with autistic children are indicated. The structure of psychological treatment that involves the implementation of the
following stages is examined: the sensory integration of autistic children, the emotional contact establishment of the
specialists with an autistic child, cognitive mental processes activization. The features of the organization of individual
and group forms of work are described. Social work training and art therapy work are defined among the group forms.