У статті розглянуто психологічні проблеми майбутніх психологів та сучасні засоби їх подолання.
Здійснено аналіз наукових робіт з питань емоційних та поведінкових проблем у студентів-психологів та їх впливу
на подальшу професійну діяльність. Виявлено основні тенденції психологічних проблем у студентів-психологів: 1)Тривожність(залежна поведінка, домінанта дисфункціонального копінгу капітуляції);
2)Дезінтеграція(субдепресивні стани, копінг уникнення); 3)Гнівливо-імпульсині тенденції(нарцисичні прояви, копінг
гіперкомпенсації). На противагу дисфункціональним виявлено три види екзистенційних функціональних копінгів :
життєстійкість, інтеграція, творча воля. Вивчено та інтегровано у єдину систему психологічної допомоги сучасні
підходи у психотерапії, як-то схема-терапія Дж.Янга, системна сімейна терапія субособистостей Р.Шварца,
концепція «Драматичного трикутника» С.Карпмана, концепція «темної сторони внутрішньої дитини» С.Волинскі та
терапію прив’язаності Дж.Боулбі. Запропоновано діагностично-корекційну програму для роботи з майбутніми
психологами в рамках профорієнтації та профілактики синдрому професійного вигорання.
The article deals with psychological problems of future psychologists and modern ways of
treating. It presents analysis of scientific works on the emotional and behavioral problems of students-psychologists and
their influence on further professional activity. It shows the main tendencies of psychological problems among studentspsychologists:
1) Anxiety (dependent behavior, dominant of capitulation dysfunctional copying) 2) Disintegration
(subdepressive states, avoidance coping); 3) angry-impulsive tendencies (narcissistic manifestations,
hypercompensation coping). In contrast to dysfunctional, we reveal three kinds of existential functional coping: vitality,
integration, creative freedom. we studied and integrated into a single system of psychological assistance some of
modern approaches in psychotherapy, such as schema therapy of Jeffrey E. Young, systemic family therapy of
subperonalities of R.Shwartz , Karpman drama triangle concepte , S.Volinsky "dark side of inner child" and attachment
theory of J.Boulby. Was proposed the diagnostic and corrective program to work with future psychologists in the career
guidance and prevention of the syndrome of professional burnout.