У статті з’ясовано основні причини та прояви неприйнятної поведінки дітей з поведінковими розладами, а
саме з гіперактивним розладом з дефіцитом уваги (ГРДУ) в умовах інклюзивного освітнього середовища та
обгрунтовано основні стратегії реагування та корекції такої поведінки. Розглянуто найбільш ефективні техніки
корекції поведінки дитини з ГРДУ в класі, ними є: поведінковий план, ведення поведінкових карток, щоденників
поведінки, поведінковий контракт, система жетонів і пенальті
Behavior of hyperactive children in the school is, perhaps, the most significant challenge for teachers. Bad
behavior negatively affects the success of the child, and the general climate in the classroom, ability of children and
teachers to work productively.
The article is to determine the main causes and manifestations of unacceptable behavior of children with
behavioral disorders, such as Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) under educational environment and
identifying key strategies of the correction of such behavior.
We know that unacceptable behavior may appear as a response to environmental conditions, could be change
by the correction of these conditions. The behavior is something that can be explored and defined. For example, how
many times the child left his seat in class, during a period of time, the length of time you want your child to complete a
task . The unacceptable behavior always has its reasons, if the teacher takes precautions in time, in many cases,
inappropriate behavior can be prevented.
The most effective technique of correcting the child's behavior in class is the ADHD behavioral plan, behavioral
cards, diaries, behavioral contract, system of tokens and penalties.