DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 33 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22002
Title: Індивідуальний підхід до корекції поведінки дітей з гіперактивним розладом з дефіцитом уваги в інклюзивному освітньому процесі
Other Titles: Individual Approach of Behavioral Strategies for Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Inclusive Educational Process
Authors: Ферт, О. Г.
Keywords: гіперактивний розлад з дефіцитом уваги
корекція неприйнятної поведінки
техніки поведінкової корекції
Attention Deficit Hyperactivity Disorder
correction of unacceptable behavior
behavioral correction techniques
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Ферт, О. Г. Індивідуальний підхід до корекції поведінки дітей з гіперактивним розладом з дефіцитом уваги в інклюзивному освітньому процесі / О. Г. Ферт // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 33. – С. 82-86.
Abstract: У статті з’ясовано основні причини та прояви неприйнятної поведінки дітей з поведінковими розладами, а саме з гіперактивним розладом з дефіцитом уваги (ГРДУ) в умовах інклюзивного освітнього середовища та обгрунтовано основні стратегії реагування та корекції такої поведінки. Розглянуто найбільш ефективні техніки корекції поведінки дитини з ГРДУ в класі, ними є: поведінковий план, ведення поведінкових карток, щоденників поведінки, поведінковий контракт, система жетонів і пенальті
Behavior of hyperactive children in the school is, perhaps, the most significant challenge for teachers. Bad behavior negatively affects the success of the child, and the general climate in the classroom, ability of children and teachers to work productively. The article is to determine the main causes and manifestations of unacceptable behavior of children with behavioral disorders, such as Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) under educational environment and identifying key strategies of the correction of such behavior. We know that unacceptable behavior may appear as a response to environmental conditions, could be change by the correction of these conditions. The behavior is something that can be explored and defined. For example, how many times the child left his seat in class, during a period of time, the length of time you want your child to complete a task . The unacceptable behavior always has its reasons, if the teacher takes precautions in time, in many cases, inappropriate behavior can be prevented. The most effective technique of correcting the child's behavior in class is the ADHD behavioral plan, behavioral cards, diaries, behavioral contract, system of tokens and penalties.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22002
Appears in Collections:Випуск 33

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16 Fert O.G..pdf364.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.