Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Виховні аспекти методичних особливостей впровадження секційних занять з самозахисту в процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Чіжаєв, П. І.
dc.contributor.author Ніколаєв, В. А.
dc.date.accessioned 2018-12-03T09:10:26Z
dc.date.available 2018-12-03T09:10:26Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Чіжаєв, П. І. Виховні аспекти методичних особливостей впровадження секційних занять з самозахисту в процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів / П. І. Чіжаєв, В. А. Ніколаєв // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 606-610. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21927
dc.description.abstract У статті розглянуто основні виховні аспекти фізичного виховання студентської молоді під час занять в секціях єдиноборства з використанням елементів самозахисту та проведений аналіз педагогічної готовності викладачів фізичного виховання які провадять секційні заняття з видів єдиноборств відповідно до експериментальної програми. ua
dc.description.abstract The article deals with the main educational aspects of the physical education of student youth during classes in martial arts sections using elements of self-defense and conducts analysis of the teacher's readiness of physical education teachers who conduct sectional classes on martial arts according to the experimental program. Among the career orientation teachers play a leading role focus on sustainability jobs and income, autonomy, readiness to engage in the educational process, the challenges of professional activity, accompanied by a high degree of readiness for professional competence. Impact of the educational institution microenvironment for career orientation students clearly seen only on graduation rates, as evidenced by the significant differences in performance of their graduates and junior students depending on the specifics of the selected students profession. Analysis of educational work in sections wrestling with elements of self-defense also shows a positive trend in solving educational problems. The integral assessment of the state of educational work for registered parameters increased by 40%. However, the motivation of students to classes in the arts sections with elements of self-defense has grown considerably increased attendance of students and increased the level of overall physical fitness and special physical training, psycho-emotional state, increased levels of efficiency. Therefore, the high professionalism of teaching physical education by the teacher and, in particular, the conduct of sectional classes in martial arts with elements of self-defense affects future professional activities in the pursuit of self-improvement. A prerequisite for the targeted inclusion of students and specialists in physical culture and sports in the process of mastering programs for additional sectional exercises is monitoring their educational needs and motivational settings during the development of the basic educational program of the university. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject студенти ua
dc.subject єдиноборства ua
dc.subject професійна діяльність ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject викладач ua
dc.subject секція ua
dc.subject самозахист ua
dc.subject students ua
dc.subject martial arts ua
dc.subject professional activity ua
dc.subject physical education ua
dc.subject teacher ua
dc.subject section ua
dc.subject self-defense ua
dc.title Виховні аспекти методичних особливостей впровадження секційних занять з самозахисту в процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів ua
dc.title.alternative Educational aspects of methodical peculiarities of introducing sectional self-defense classes into the process of physical education of students of higher educational institutions ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics