У статті розглядається феномен індивідуальності з позицій філософської та
психолого-педагогічних наук. Проаналізовані погляди вітчизняних і зарубіжних вчених стосовно розвитку індивідуальності у різних видах діяльності. Підкреслюється, що у педагогіці поняття «індивідуальність» використовується для позначення найвищого рівня розвитку особистості в сенсі становлення її яскравої індивідуальності. Розглянута сутність індивідуальності в аспекті педагогіки творчості та визначена її характеристика в умовах музично-педагогічного
навчання. Вона представлена унікальним набором творчих якостей, рівнем їх розвиненості, який визначає рівень творчих досягнень і можливостей конкретної людини Обгрунтовується важливість формування творчої індивідуальності як провідної професійної якості педагога-музиканта, в основі якої лежить емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва. Зазначається, що залежно від історичної епохи і пануючої в ній філософської та освітньої парадигми розуміння впливу мистецтва на формування особистості радикально змінювалося: від забезпечення єдності фізичної та духовної краси людини в античну епоху до всебічного і
гармонійного розвитку усіх сутнісних сил особистості у ХХІ столітті.
The article deals with the phenomenon of individuality from the standpoint of philosophical and psycho-pedagogical sciences. The views of domestic and foreign scientists on the development of individuality in different types of activities are analyzed. It is emphasized that in pedagogy the concept of "individuality" is used to indicate the highest level of personality development in the sense of becoming its bright individuality. The essence of individuality in the aspect of pedagogy of creativity is considered and its characteristic in the conditions of musical-pedagogical study is determined. It is represented by a unique set of creative qualities, the level of their development,
which determines the level of creative achievements and opportunities of a particular person. The importance of forming a creative individuality as the leading professional quality of a music teacher, based on the emotional and value attitude to works of art, is substantiated. It is noted that depending on the historical period and the dominant philosophical and educational paradigm in it, the understanding of the influence of art on the formation of personality radically changed: from the provision of the unity of the physical and spiritual beauty of man in the antique era to the full and harmonious development of all the essential forces of personality in the twenty-first century.