Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Камінська, В. Л.
dc.date.accessioned 2018-11-26T08:50:57Z
dc.date.available 2018-11-26T08:50:57Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Камінська, В. Л. Особливості навчання дошкільників двомовної комунікації / В. Л. Камінська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 30 (40). - С. 119-124. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21761
dc.description.abstract У статті розглядається проблема навчання дошкільників двомовної комунікації. На основі теоретичного аналізу праць зарубіжних та вітчизняних учених доведено, що вивчення іноземних мов у ранньому віці спрямоване на мовленнєвий розвиток дітей дошкільного віку у найбільш сприятливий для них період. Визначено, що основною метою дошкільного навчання іноземних мов є формування у дитини уявлення про іноземну мову як про засіб спілкування, а також розвиток елементарних навичок іншомовної комунікації. Визначено основні тенденції навчання дошкільників іноземної мови загалом, двомовної комунікації зокрема на сучасному етапі. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема обучения дошкольников двуязычной коммуникации. На основе теоретического анализа работ зарубежных и отечественных ученых доказано, что изучение иностранных языков в раннем возрасте направлено на речевое развитие детей дошкольного возраста в наиболее благоприятный для них период. Определено, что основной целью дошкольного обучения иностранным языкам является формирование у ребенка представления об иностранном языке как о средстве общения, а также развитие элементарных навыков иноязычной коммуникации. Определены основные тенденции обучения дошкольников иностранному языку в целом, двуязычной коммуникации в частности на современном этапе. ua
dc.description.abstract The article deals with the problem of teaching preschoolers of bilingual communication. Bilingualism is a real social and linguistic situation, the essence of which lies in the coexistence and interaction of the two languages within one language collective. Compulsory education of preschool children in a foreign language is not provided for by programs and the Basic component of preschool education in Ukraine and refers to the variable component. But, on the basis of a theoretical analysis of the works of foreign and domestic scientists it has been proved that the study of foreign languages at early age is aimed at speech development of preschool children in the most favorable period for them. The goal of teaching elementary bilingual communication of a preschool child is to contribute to the timely development of the child, enriching him/her intellectual, emotional, moral, volitional sphere. The developmental, and educational goals of teaching preschoolers foreign language take priority over the practical goal, and not vice versa. The process of teaching English should be a means of socialization of a child, helping to reveal his/her personal potential, taking into account individual characteristics. The main tasks of teaching children of preschool age bilingual communication have been defined in the article. It has been determined that the main goal of preschool education for foreign languages is to form a child’s understanding of a foreign language as a means of communication, as well as the development of elementary skills in foreign-language communication. Language is assimilated through the personal activity of children in the process of studying it. The importance of using the native language in classes has been proved, since gaming activities are organized, the tasks, ways of their performance are explained in the native language. Mastering a child’s native language is an important condition for teaching a foreign language. The main tendencies of teaching preschool children a foreign language in general, bilingual communication in particular at the present stage have been determined. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject заклад дошкільної освіти ua
dc.subject двомовна комунікація ua
dc.subject дошкільний вік ua
dc.subject мовний матеріал ua
dc.subject заведение дошкольного образования ua
dc.subject двуязычная коммуникация ua
dc.subject дошкольный возраст ua
dc.subject языковой материал ua
dc.subject institution of preschool education ua
dc.subject bilingual communication ua
dc.subject preschool age ua
dc.subject language material ua
dc.subject.classification 373.2:37.091.21+81’246.2 ua
dc.title Особливості навчання дошкільників двомовної комунікації ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу