Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Умови активізації професійно-особистісного самовдосконалення викладачів фізичного виховання у вищій медичній школі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Скріннік, Є. О.
dc.date.accessioned 2018-11-19T12:11:05Z
dc.date.available 2018-11-19T12:11:05Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Скріннік, Є. О. Умови активізації професійно-особистісного самовдосконалення викладачів фізичного виховання у вищій медичній школі / Є. О. Скріннік // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 30 (40). - С. 76-80. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21744
dc.description.abstract У статті розглядається проблема професійно-особистісного самовдосконалення викладачів фізичного виховання у вищій медичній школі. Визначені поняття саморозвитку, самовиховання та самоосвіти педагога. Розглянуто значення сучасних педагогічних технологій фізичного виховання, здоров'язбереження та фізичної рекреації у професійній діяльності майбутнього лікаря. Обґрунтовано значення розвитку творчого потенціалу та підвищення рівня педагогічної культури у процесі самовдосконалення викладача вищої школи. Визначено умови активізації професійно-особистісного зростання викладачів фізичного виховання. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема профессионально-личностного самосовершенствования преподавателей физического воспитания в высшей медицинской школе. Определены понятия саморазвития, самовоспитания и самообразования педагога. Рассмотрено значение современных педагогических технологий физического воспитания, здоровьесбережения и физической рекреации в профессиональной деятельности будущего врача. Обосновано значение развития творческого потенциала и повышения уровня педагогической культуры в процессе самосовершенствования преподавателя высшей школы. Определены условия активизации профессионально-личностного роста преподавателей физического воспитания. ua
dc.description.abstract The article deals with the problem of professional-personal self-improvement of teachers of physical education in a higher medical school. The concepts of self-development, self-education and self-education of the teacher are defined. The importance of modern pedagogical technologies of physical education, healthcare and physical recreation in the professional activity of the future doctors is considered. The importance of the development of creative potential and raising the level of pedagogical culture in the process of self-improvement of the teacher of higher education is substantiated. Conditions of activation of professional and personal growth of teachers of physical education are determined. Significant changes in the pedagogical theory and educational practice of the educational process require constant professional and personal self-improvement of the teacher, in particular the teacher of physical education at the higher medical school. Improving the content and methods of the educational process, updating the components of the training of future physicians, need to master teachers with modern technologies of physical education, healthcare and physical recreation. Realization of the conditions for activating professional and personal self-improvement of the teacher of physical education at the higher medical school will promote improvement of theoretical knowledge and practical skills of mastering modern pedagogical technologies, ensuring a high level of general and pedagogical culture, improvement of personal qualities necessary for professional activity and achievement of the goal - training highly qualified doctors who can not only treat patients effectively, but also and embody the principles of a healthy lifestyle and a valuable attitude to health on their own example. Therefore, the desire for a qualitative result of the preparation of the future doctor should be the main condition for activating the professional and personal self-improvement of the teacher of physical education, which also serves as a way of self-realization and assertion of the personality of the teacher. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійно-особистісне самовдосконалення ua
dc.subject викладач ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject здоров’язбереження ua
dc.subject фізична рекреація ua
dc.subject майбутні лікарі ua
dc.subject профессионально-личностное самосовершенствование ua
dc.subject преподаватель ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject здоровьесбережение ua
dc.subject физическая рекреация ua
dc.subject будущие врачи ua
dc.subject professional and personal self-improvement ua
dc.subject teacher ua
dc.subject physical education ua
dc.subject healthcare ua
dc.subject physical recreation ua
dc.subject future doctors ua
dc.subject.classification 378.62:61.016:796-051:374 ua
dc.title Умови активізації професійно-особистісного самовдосконалення викладачів фізичного виховання у вищій медичній школі ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу