ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Лі Хан | |
dc.date.accessioned | 2018-11-16T09:44:22Z | |
dc.date.available | 2018-11-16T09:44:22Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Лі Хан. Характеристика структурної організації творчої педагогічної позиції майбутнього вчителя образотворчого мистецтва / Лі Хан // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 30 (40). - С. 11-16. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21723 | |
dc.description.abstract | У статті розкрито компонентну структуру творчої педагогічної позиції майбутніх учителів образотворчого мистецтва та обґрунтовано систему критеріїв та показників сформованості досліджуваної інтегральної характеристики особистості студентів-художників. Визначено, що творча педагогічна позиція майбутнього вчителя образотворчого мистецтва є цілісним утворенням, яке представляє собою сукупність аксіологічно-мотиваційного, змістовно-когнітивного, творчо-операційного та особистісно-рефлексивного компонентів, між якими спостерігається діалектичний взаємозв’язок, взаємодія та взаємопроникнення. | ua |
dc.description.abstract | В статье раскрыто компонентную структуру творческой педагогической позиции будущих учителей изобразительного искусства и обоснована система критериев и показателей сформированности исследуемой интегральной характеристики личности студентов-художников. Определено, что творческая педагогическая позиция будущего учителя изобразительного искусства является целостным образованием, которое представляет собой совокупность аксиологически-мотивационного, содержательно-когнитивного, творчески-операционного и личностно-рефлексивного компонентов, между которыми наблюдается диалектическая взаимосвязь, взаимодействие и взаимопроникновение. | ua |
dc.description.abstract | The article presents the multi-component structure of the creative pedagogical attitude of future teachers of fine arts. Also, the criteria and indicators system for evaluation of formation of integral description of fine-arts students individualization is qualified. The multi-component structure of creative pedagogical attitude of future creative arts teachers is defined with due respect to its complexity and variety as comprising acseological and motivational, content and cognitive, creative and operational, individual and reflexive components , that establish the complex integral unity based on their common dependence and interaction which also results in emerging qualities and specific particularities of respective components. Among the above components, acseological and motivational component is examined in the structure of creative pedagogical position considering the predominant influence on breeding of individual by its search, motives, settled system of values and pedagogical habits. Content and cognitive component of creative pedagogical position expresses the priority of conscious professionally-oriented operation of knowledges, profound formation of artistic and pedagogical skills, developing professional self-operating and creative attitude to pedagogical activities during the training of the students. Creative and operational component is based on settled habits and skills and their creative implementation, that witness the actual creative activities of the students in relation to proper exploitation of respective tools by the individual for formation and performance of its creative pedagogical position. Individual and reflexive component is defined in respect of specific capacities and qualities that accompany the creative pedagogical attitude and allows to examine the importance of creative habits, creative potential, creative individuality, reflection and self-reflection in consolidated structure of the phenomenon of creative pedagogical position. The above analysis of substantial components of creative pedagogical attitude of future fine arts teachers provides the criteria and indicators for these integral personal features. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | творча педагогічна позиція | ua |
dc.subject | майбутній учитель образотворчого мистецтва | ua |
dc.subject | структурна організація | ua |
dc.subject | компоненти | ua |
dc.subject | критерії | ua |
dc.subject | показники | ua |
dc.subject | творческая педагогическая позиция | ua |
dc.subject | будущий учитель изобразительного искусства | ua |
dc.subject | структурная организация | ua |
dc.subject | компоненты | ua |
dc.subject | критерии | ua |
dc.subject | показатели | ua |
dc.subject | pedagogical position | ua |
dc.subject | creative pedagogical attitude | ua |
dc.subject | future teacher of fine arts | ua |
dc.subject | structural organization | ua |
dc.subject | components | ua |
dc.subject | criteria | ua |
dc.subject | indicators | ua |
dc.subject.classification | 378.011.3-051 : 7 | ua |
dc.title | Характеристика структурної організації творчої педагогічної позиції майбутнього вчителя образотворчого мистецтва | ua |
dc.type | Article | ua |