У статті розкриті особливості використання інноваційних методів навчання у підготовці студентів з фізичного виховання у ЗВО фізкультурного профілю. Відсутність інноваційних методів навчання для підготовки студентів у ЗВО є найгострішою проблемою сучасності у підготовці фахівців. Однією з вимог щодо впровадження базових освітніх програм бакалавра (підготовка фахівців) є широке використання активних та інтерактивних форм проведення навчальних курсів у навчальному процесі разом з неаудиторською роботою з метою формування та розвитку професійні навички викладацького складу. Основним завданням освітніх програм є впровадження інноваційних методів навчання у підготовці студентів щонайменше на 20% часу проведення класних занять.
The article reveals the peculiarities of using innovative methods of teaching in the preparation of students in physical education in the physical education profile of the ZVO. Many scientists are investigating the innovation activity in ZVO, in particular, Yermolova VM, Zagvyazinsky VI, Kolesnikov, O. V., Moskalenko N.V. etc. Analysis of the development of the modern educational system in Ukraine proves that innovative activity in the field of physical culture needs to be intensified, the search for new ways of improving the system of physical education, creation of new innovative technologies. The solution of this problem requires attention to the development of new learning technologies that would direct the future specialist in acquiring the necessary professional knowledge, skills and skills that meet the requirements of a modern social order. Today, the branch of physical education and sports needs young skilled personnel who not only possess modern knowledge but also know how to apply them in practice. Therefore, the problem of training specialists for the implementation of innovation activities is relevant in today's socio-economic conditions. The lack of innovative teaching methods for students' training at ZVO is the most acute problem of the present in the training of specialists. One of the requirements for the implementation of the basic educational programs of the bachelor's degree (specialist training) is the widespread use of active and interactive forms of conducting classes in the educational process in conjunction with non-auditing work in order to form and develop the professional skills of the teaching staff. The main objective of the main educational programs is the introduction of innovative teaching methods in the training of students at least 20% of the time of classroom classes.