Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Аналіз педагогічного процесу оволодіння іноземними мовами студентів-спортсменів в рамках процесу їх професійної соціалізації

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Коваленко, Н. Л.
dc.contributor.author Прищепа, Т. В.
dc.date.accessioned 2018-10-26T13:50:23Z
dc.date.available 2018-10-26T13:50:23Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Коваленко, Н. Л. Аналіз педагогічного процесу оволодіння іноземними мовами студентів-спортсменів в рамках процесу їх професійної соціалізації / Н. Л. Коваленко, Т. В. Прищепа // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 239-242. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21456
dc.description.abstract В роботі представлені результати дослідження особливостей педагогічного процесу оволодіння іноземними мовами студентів-спортсменів в рамках процесу їх професійної соціалізації у Придніпровській державній академії фізичної культури і спорту. На основі отриманих даних було встановлено, що студенти-спортсмени достатньо працездатні, якщо їх залучати до навчання іноземним мовам у спортивному виші за специфічними системними методиками викладання. ua
dc.description.abstract The results of studying the peculiarities of the pedagogical process of mastering the foreign languages of student-athletes as part of the process of their professional socialization at Pridniprovsk State Academy of Physical Culture and Sport are presented in the research. Based on the data it has been established that students-sportsmen are sufficiently able-bodied if they are involved in learning foreign languages in sporting higher education on the basis of specific system teaching methods (with the help of perseverance, purposefulness, self-esteem, a desire to self-actualize and others). It is noted that in the process of studying foreign languages the motivation is not at the last place. It is also should be mentioned that the study of foreign languages contributes to such areas of professional activity as familiarization with new technologies, scientific hypotheses, and trends, outstanding innovation in science, technology and sports; establishing contacts with foreign companies, enterprises, educational institutions; raising the level of professional competence. It was emphasized that the research was conducted according to one strategy, which was to demonstrate the necessity of studying a foreign language in the process of socialization of students in higher educational institutions of physical culture. It should be noted that the model that we have chosen for the effective socialization of students in the process of studying foreign languages is relevant and should affect the student-athlete, both pedagogically-didactic and psychologically. We believe that foreign language lessons in sports and nonlinguistic pedagogical universities should be based on competence, differentiated, individual, communicative activity approaches to ensure an optimal structure and effective operation of the process of identity formation of future specialist in sports. We come to the conclusion that it is necessary to introduce a cross-examination of foreign languages from the first to the last year, and an additional recurring special course in foreign language for admission to the Master’s program. Only under such conditions, we can confidently speak about the effective psychological and pedagogical socialization of students in the study of a foreign language and the actual optimization of the educational process. Continuation of research during the educational process and further analysis of scientific and methodical method of teaching foreign languages in sport is assumed. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject соціалізація ua
dc.subject аналіз педагогічного процесу ua
dc.subject навчання іноземній мові ua
dc.subject socialization ua
dc.subject analysis of the teaching process ua
dc.subject learning a foreign language ua
dc.title Аналіз педагогічного процесу оволодіння іноземними мовами студентів-спортсменів в рамках процесу їх професійної соціалізації ua
dc.title.alternative The analysis of the pedagogical process of foreign languages’ acquirement of sportsman students within the process of their professional socialization ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics