Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Організаційно-педагогічні умови підвищення ефективності уроків фізичної культури учнів спеціальної медичної групи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бублей, Т. А.
dc.contributor.author Шегімага, В. Ф.
dc.date.accessioned 2018-10-18T07:54:56Z
dc.date.available 2018-10-18T07:54:56Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Бублей, Т. А. Організаційно-педагогічні умови підвищення ефективності уроків фізичної культури учнів спеціальної медичної групи / Т. А. Бублей, В. Ф. Шегімага // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 93-96. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21274
dc.description.abstract В статті розкрито сучасний стан фізичного здоров’я учнівської молоді. Визначено організаційно-педагогічні умови ефективності уроків фізичної культури школярів середніх класів, які за станом здоров’я належать до спеціальної медичної групи. ua
dc.description.abstract The article reveals the current state of physical health of young students. Organizational and pedagogical conditions for the effectiveness of physical education lessons for schoolchildren in the middle classes are determined, which, for health reasons, belong to a special medical group. The process of differentiated training of physical exercises of primary school students with disabilities in the state of health of physical education lessons includes a number of objective factors interrelated. The effectiveness of its implementation depends on the pedagogical goals, the settings for the final result, the qualitative content, scientific and methodological and logistical support of the educational process, the rational organization of the activity of the teacher and the student, their interaction on the basis of didactic and social principles, the use of means and methods of physical education from taking into account motor contraindications, individual-typological features of psychophysical development of schoolchildren. Thus, the effectiveness of physical education lessons of middle school students, who, due to their health, belong to a special medical group, is provided by a number of organizational and pedagogical conditions. Scientific study of the issue of the effectiveness of physical education classes for primary school students with deviations in the state of health implies a comprehensive implementation of educational, health and educational tasks on the basis of providing a number of organizational and pedagogical conditions. Under the organizational and pedagogical conditions, we understand the necessary and sufficient circumstances, on which the effectiveness of the lessons of physical education of the students of the main school of a special medical group depends. The realization of the tasks of physical education of students with impaired health is carried out taking into account three groups of conditions. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject уроки ua
dc.subject учні ua
dc.subject спеціальна медична група ua
dc.subject педагогічні умови ua
dc.subject диференційований підхід ua
dc.subject lessons ua
dc.subject pupils ua
dc.subject special medical group ua
dc.subject pedagogical conditions ua
dc.subject differentiated approach ua
dc.title Організаційно-педагогічні умови підвищення ефективності уроків фізичної культури учнів спеціальної медичної групи ua
dc.title.alternative Organizational and pedagogical conditions for increasing the effectiveness of physical education lessons for students in a special medical group ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу