У статті розглядаються особливості досвіду музично-виконавської діяльності
майбутнього вчителя музичного мистецтва; висвітлено критерії сформованості досвіду музично-виконавської діяльності студентів: уміння аналізувати музичний твір, обґрунтовувати його інтерпретацію; володіння музично-теоретичними знаннями, практичними уміннями та навичками у процесі виконання музичного твору; самоконтроль виконання музичного твору; наявність виконавської майстерності, виконавської надійності і артистизму.
The article discusses the features of the experience of musical performance of the future
teachers of musical art; reflected criteria of formation of the experience of musical performance of students: the ability to analyze a piece of music, to justify its interpretation; a working knowledge of music-theoretical knowledge, practical skills and abilities in the performance of a musical work; self-control performance of a musical work; mastery, performance reliability and artistry. Presents methods and techniques of pedagogical influence on students (independent analytical work; intensive development of musical thinking; assessment of concert performances); purpose disclosed, the peculiarity of the organization of the performing activity; creative tasks are presented
that contribute to the formation of experience of performing students. The prospect of further research seems theoretical and experimental study of the formation technology of experience, performing activities of future teachers of musical art on the basis of
competence approach.