В статье приведены показатели зрительной, слуховой и тактильной сенсорных систем волейболистов студенческой команды и их изменения под влиянием стандартных вращательных нагрузок на кресле Барани. Цель: определение показателей сенсорных сдвигов после стандартных вестибулярных расдражений на кресле Барани юношей-волейболистов сборной команды ХГАФК. Материал и методы: анализ литературных источников, методы определения функционального состояния зрительного, слухового и тактильного анализаторов до и после раздражения на кресле Барани (10 оборотов за 20 с), методы математической статистики.
Результаты: в статье показатели функционального состояния зрительного, слухового и тактильного анализаторов волейболистов команды ХГАФК и их изменения под. влиянием стандартных вращательных загрузок на кресле Барани. Выводы: на основании статистического анализа данных полученных после вестибулярного раздражения можно констатировать, что функциональное состояние сенсорных систем ухудшается, и требует включения в учебно-тренировочный процесс волейболистов специально подобранных упражнений направленных на стабилизацию вестибулярных рефлексов.
В статті наведено показники зорової, слухової та тактильної сенсорних систем волейболістів студентської команди, і їх зміни до і після стандартних обертань на кріслі Барані. Мета: визначення показників сенсорних зрушень після стандартного вестибулярного навантаження на кріслі Барані студентів-волейболістів збірної команди ХДАФК. Матеріал і методи: теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, вивчення документальних матеріалів і педагогічне спостереження, педагогічне тестування, методи визначення окремих показників зорового, слухового та тактильного аналізаторів до і після стандартних вестибулярних навантажень на кріслі Барані (10 обертів за 20 с) , методи математичної статистики. Результати: в статті наведено показники функціонального стану зорового, слухового та тактильного аналізаторів волейболістів команди ХДАФК, і їх зміни під впливом стандартних обертальних навантажень на кріслі Барані. Висновки: Таким чином, на підставі статистичного аналізу даних, отриманих після вестибулярного роздратування можна констатувати, що функціональний стан аналізаторних систем погіршується, і потребує включення в навчально-тренувальний процес волейболістів спеціально підібраних вправ спрямованих на стабілізацію вестибулярних рефлексів.
Indicators of visual, acoustical and tactile sensory systems of volleyball players of the student’s team, and their change before and after standard rotations on the Barany chair are given in the article. Purpose: definition of indicators of sensory shifts after standard vestibular load of students-volleyball players of national team of KhSAPC on the Barany chair. Material and methods: theoretical analysis and generalization of scientific-methodical literature, studying of documentary materials and pedagogical observation, pedagogical testing, methods of definition of separate indicators of visual, acoustical and tactile analyzers before and after standard vestibular loads on the Barany chair (10 turns per 20 s), methods of mathematical statistics. Results: indicators of functional state of visual, acoustical and tactile analyzers of volleyball players of the team KhSAPC, and their change under the influence of standard rotary loads on the chair Barany are given in the article. Conclusions: Thus, on the basis of the statistical analysis of the data, which were obtained after vestibular irritation, it is possible to note that functional state of analyzed systems worsens and needs inclusion of volleyball players of specially directed exercises of the vestibular reflexes, which are focused on stabilization in the educational-training process.