Однакові за місцем отримання травми через різні об’єктивні причини призводять до різних наслідків. Тому фізична
реабілітація кожного спортсмена повинна бути індивідуальною і педагогічні методи відіграють в цій роботі важливу роль.
Мета: визначити зміст педагогічних методів, необхідних для успішної фізичної реабілітації спортсменів, які
отримали травми нижніх кінцівок.
Завдання: вивчити рекомендації наявних наукових та навчально-методичних джерел, систематизувати пропозиції за
умови дії на травмованих, запропонувати авторські напрацювання і порівняти їх з рекомендаціями та результатами
спеціалістів.
Матеріал: на різних етапах протягом тривалого часу (з 2004р.) автори дослідили 622 хворих з наслідками травм
нижніх кінцівок, серед яких 53 спортсмена-ігровика віком від 18 до 42 років. Результати: запропоновано зміст педагогічних спостережень, педагогічних тестувань, педагогічного
експерименту, для проведення якого авторами розроблені картки з оцінками психомоторних умінь та рухових можливостей
травмованих. Запропоновані методики оцінок психоемоційного стану, виконано аналіз психодіагностики та корекція
психоемоційного стану кожного травмованого спортсмена. Визначені основні заходи та засоби фізичного виховання на
післялікарняному етапі.
Висновки: використані у комплексній фізичній реабілітації травмованих спортсменів-ігровиків педагогічні методи
допомогли скоротити терміни реабілітації наслідків травм нижніх кінцівок на 1-3 тижні проти стандартних рекомендованих
термінів, 77,4% досліджених спортсменів відновили функції нижньої кінцівки і 72,5% з них повернулися до тренувального
процесу.
Тhe same at the place of injury due to various objective reasons
lead to different consequences. Therefore, the physical rehabilitation of each patient should be individualized and teaching methods play
a significant role in this work. Objective: To determine the content of pedagogical techniques necessary for successful physical
rehabilitation of athletes injured lower limb.
Objectives: To examine the recommendations of the available scientific and educational sources, organize data, suggest the
author's findings and compare them with the results and recommendations of the experts.
Material: at different stages for a long time (since 2004) the authors examined 622 patients with sequelae of injuries of the lower
extremities, including the 53 athlete-players aged 18 to 42 years.
Results: The suggested content of teacher observations, teacher tests, pedagogical experiment, for which the authors have
developed cards with estimates of psychomotor skills and motor abilities injured. The techniques assessments of mental and emotional
state, the analysis of psycho-diagnostics and correction of mental and emotional state of each of the injured athlete. The main activities
and means of physical education at the reconstructive stage. Conclusions: used in complex physical rehabilitation of injured athletesplayers
pedagogical methods have helped reduce the effects of terms of rehabilitation of injuries of the lower extremities 1-3 weeks
against the recommended standard terms, 77.4% of the investigated athletes recover the function of the lower limb and 72.5% of them
have returned to training process.