Стаття присвячена проблемам реалізації основної функції вчителя в умовах
інформаційно-освітнього простору. У контексті управлінського підходу до організації
професійної діяльності, основними чинниками її ефективності стають: інформація,
віртуальна реальність, індивідуальний соціокультурний досвід, інформаційно-педагогічна
підтримка. Їхній аналіз дає підстави стверджувати, що педагогічна діяльність в умовах
подібного простору являє собою систему дій, операцій та комунікацій спрямовану на
створення умов для самореалізації зростаючої особистості. І все це справедливо як для
реального, так і віртуального сприйняття оточення у процесі засвоєння педагогічно
адаптованого соціального досвіду, дозволяючи людині активно функціонувати в сучасному
інформаційному суспільстві. Разом з тим, розгляд подібної функції в контексті цілісності
педагогічного процесу та суб’єктності учасників виховної взаємодії актуалізував ряд
суперечностей, спонукаючи до наступних досліджень та пошуків.
Статья посвящена проблемам реализации основной функции учителя в условиях
информационно-образовательного пространства. В контексте управленческого подхода к
организации профессиональной деятельности, основными факторами его эффективности
являются: информация, виртуальная реальность, индивидуальный социокультурный опыт,
информационно-педагогическая поддержка. Их анализ дает основание утверждать, что
педагогическая деятельность в условиях такого пространства представляет собой систему
действий, операций и коммуникаций, направленных на создание условий для самореализации
растущей личности. И все это справедливо как для реального, так и виртуального восприятия
окружающей среды в процессе усвоения педагогически адаптированного социального опыта,
позволяя человеку активно функционировать в современном информационном обществе.
Вместе с тем, рассмотрение такой функции в контексте целостности педагогического
процесса и субъектности участников образовательного взаимодействия актуализировало ряд
противоречий, побуждающих к дальнейшим исследованиям и поискам.
The article is devoted to the problem of realization of the main function of the teacher in the
conditions of informational and educational space. In the context of a managerial approach to the
organization of professional activities, the main factors of its effectiveness are: information, virtual
reality, individual socio-cultural experience, information and pedagogical support. Their analysis
gives grounds to assert that pedagogical activity in conditions of such space is a system of actions,
operations and communications aimed at creating conditions for the self-realization of a growing
personality. And all this is true both for real and virtual perception of the environment in the process of
learning pedagogically adapted social experience, allowing a person to actively function in a modern
information society. At the same time, consideration of such a function in the context of the integrity of
the pedagogical process and the subjectivity of the participants in the educational interaction has
actualized a number of contradictions, prompting for further research and searches.