DSpace at library NPU Dragomanova » Наукові записки » Випуск 134 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20245
Title: Проблеми реалізації управлінської функції вчителя в умовах інформаційно-освітнього простору
Other Titles: Problems realization of management functions teacher in the information-educational space
Authors: Шевченко, А. Ф.
Keywords: інформаційний простір
віртуальна реальність
педагогічна діяльність
управлінська функція вчителя
педагогічний процес
викладання
виховна робота
самореалізація
информационно-образовательное пространство
виртуальная реальность
педагогическая деятельность
управленческая функция учителя
information-educational space
virtual reality
pedagogical activity
the management function of the teacher
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Шевченко, А. Ф. Проблеми реалізації управлінської функції вчителя в умовах інформаційно-освітнього простору / А. Ф. Шевченко // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. СXХХIV (134). – С. 256-262.
Abstract: Стаття присвячена проблемам реалізації основної функції вчителя в умовах інформаційно-освітнього простору. У контексті управлінського підходу до організації професійної діяльності, основними чинниками її ефективності стають: інформація, віртуальна реальність, індивідуальний соціокультурний досвід, інформаційно-педагогічна підтримка. Їхній аналіз дає підстави стверджувати, що педагогічна діяльність в умовах подібного простору являє собою систему дій, операцій та комунікацій спрямовану на створення умов для самореалізації зростаючої особистості. І все це справедливо як для реального, так і віртуального сприйняття оточення у процесі засвоєння педагогічно адаптованого соціального досвіду, дозволяючи людині активно функціонувати в сучасному інформаційному суспільстві. Разом з тим, розгляд подібної функції в контексті цілісності педагогічного процесу та суб’єктності учасників виховної взаємодії актуалізував ряд суперечностей, спонукаючи до наступних досліджень та пошуків.
Статья посвящена проблемам реализации основной функции учителя в условиях информационно-образовательного пространства. В контексте управленческого подхода к организации профессиональной деятельности, основными факторами его эффективности являются: информация, виртуальная реальность, индивидуальный социокультурный опыт, информационно-педагогическая поддержка. Их анализ дает основание утверждать, что педагогическая деятельность в условиях такого пространства представляет собой систему действий, операций и коммуникаций, направленных на создание условий для самореализации растущей личности. И все это справедливо как для реального, так и виртуального восприятия окружающей среды в процессе усвоения педагогически адаптированного социального опыта, позволяя человеку активно функционировать в современном информационном обществе. Вместе с тем, рассмотрение такой функции в контексте целостности педагогического процесса и субъектности участников образовательного взаимодействия актуализировало ряд противоречий, побуждающих к дальнейшим исследованиям и поискам.
The article is devoted to the problem of realization of the main function of the teacher in the conditions of informational and educational space. In the context of a managerial approach to the organization of professional activities, the main factors of its effectiveness are: information, virtual reality, individual socio-cultural experience, information and pedagogical support. Their analysis gives grounds to assert that pedagogical activity in conditions of such space is a system of actions, operations and communications aimed at creating conditions for the self-realization of a growing personality. And all this is true both for real and virtual perception of the environment in the process of learning pedagogically adapted social experience, allowing a person to actively function in a modern information society. At the same time, consideration of such a function in the context of the integrity of the pedagogical process and the subjectivity of the participants in the educational interaction has actualized a number of contradictions, prompting for further research and searches.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20245
Appears in Collections:Випуск 134

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shevchenko.pdf276.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.