У статті здійснено обґрунтувати теоретичних засад процесу виховання
художньо-естетичної культури студентів педагогічних університетів. Здійснена характеристика складових змістовно-технологічного забезпечення виховання художньо-естетичної культури студентів педагогічних університетів. Набуло деталізації трактування поняття «змістовно-технологічне забезпечення». Змістовно-технологічне забезпечення формування художньо-естетичної культури студентів розглядається як сукупність змістового наповнення даного процесу та його технологічного упровадження. Обґрунтовано змістове забезпечення процесу формування художньо-естетичної культури студентів через реалізацію змістових напрямків та змістового наповнення процесу навчально-виховної роботи педагогічних університетів. Визначено складові технологічного забезпечення формування художньо-естетичної культури студентів: методи, форми, засоби навчально-виховної діяльності педагогів та студентів.
Education of artistic –aesthetics culture of students of pedagogical universities: richly-technological providing. In the article is carried out to ground theoretical principles of process of education of artistic–aesthetics culture of students of pedagogical universities. Realizable description of constituents of the richly-technological providing of education of artistic–aesthetics culture of students of pedagogical universities.Purchased working out in detail of interpretation of concept "richly-technological providing". Richlytechnological providing of forming of artistic–aesthetics culture of students certainly as totality of the semantic filling of this process and him technological introduction semantic providing. The semantic providing of process of forming of artistic–aesthetics culture of students is reasonable through realization of semantic directions and semantic filling of process of educational-educator work of pedagogical universities. The constituents of the technological providing of forming of artistically-aesthetic culture of students are certain: methods, forms, facilities of еeducation activity of teachers and students.