У роботі проведений аналіз відомостей які представлені у розділі теоретичної підготовки навчальної програми з лижних гонок. Мета дослідження полягала у з’ясуванні інформаційного наповнення теоретичної підготовки та особливостей його реалізації на різних етапах багаторічного удосконалення у лижних гонках. Результати досліджень засвідчили, що у програмно-нормативних вимогах системи підготовки спортсменів в лижних гонках, які викладені в навчальній програмі, наявні основні невідповідності між обсягом навантаження, тематикою інформаційного матеріалу, засобами для реалізації теоретичної підготовки на різних етапах багаторічного вдосконалення. Крім того, отримані дані вказують на нерівномірність представлення програмного матеріалу на різних етапах підготовки лижників-гонщиків та підтверджують необхідність включення нових змістовних блоків інформації, пошуку нових засобів та методів передачі інформації в умовах навчально-тренувального та змагального процесів із обов’язковим відображанням сучасного стану розвитку спорту та фізичної культури загалом.
В работе проведен анализ сведений представленных в разделе теоретической подготовки учебной программы по лыжным гонкам. Цель исследования заключалась в определении информационного наполнения теоретической подготовки и особенностей его реализации на разных этапах многолетнего совершенствования в лыжных гонках.
Результаты исследований показали, что в программно-нормативных требованиях системы подготовки спортсменов в лыжных гонках, изложенных в учебной программе, имеются основные несоответствия между объемом нагрузки, тематикой информационного материала, средствами для реализации теоретической подготовки на различных этапах многолетнего совершенствования. Кроме того, полученные данные указывают на неравномерность представления программного материала на различных этапах подготовки лыжников-гонщиков и подтверждают необходимость включения новых содержательных блоков информации, поиска новых средств и методов передачи информации в условиях учебно-тренировочного и соревновательного процессов с обязательным отображением современного состояния развития спорта и физической культуры в целом.
The analysis of the information presented in the section of theoretical training curriculum on ski racing program.
The purpose of the study was to determine the content of theoretical training and the peculiarities of its implementation at various stages of long-term improvement in skiing.
The results showed that in the software and regulatory requirements, the system of training athletes in cross-country skiing, as set out in the curriculum, there are major discrepancies between the volume of the load, the theme of the information material means for the realization of theoretical training at the various stages of long-term improvement. In addition, these data indicate the uneven presentation of program material at various stages of preparation of cross-country racers and confirmed the need to include new substantive pieces of information, the search for new means and methods of information transmission in terms of the training and competitive process with a mandatory display of the current state of development of sports and physical training altogether.