ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Майборода, Галина Яківна | |
dc.date.accessioned | 2018-07-18T11:50:32Z | |
dc.date.available | 2018-07-18T11:50:32Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Майборода, Г. Я. Соціальне виховання і духовність майбутніх соціальних педагогів / Г. Я. Майборода // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 11 : Соціальна робота. Соціальна педагогіка : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 24 (ІІ том). - С. 84-91. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19937 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано взаємозв’язок понять «соціальне виховання» «духовність», «бездуховність» особистості в контексті професійної підготовки студентів спеціальності «соціальна педагогіка». Визначено причини, які впливають на виховання духовності особистості. Зазначено важливість упровадження позитивного досвіду вітчизняних педагогів і технологій із соціального виховання духовності. Акцентовано увагу на необхідності цілеспрямованого впливу соціального виховання на формування духовних характеристик особистості. Представлено результати проведеного дослідження щодо виявлення якостей духовності у студентів. | ua |
dc.description.abstract | Future social pedagogues' social education and spirituality. Realization of this purposewas carried out by studying the works of scientists who study the concept of "spirituality" in the context of social-and-educational activities. It is noted that the socio-educational activities arecharacterized by humanistic nature, ensured by the implementation of the principle of humanity; the activities that affect the spiritual development of an individual are added to the list of major features, "selfdetermination of oneself and self-identification of the sense of one’s own life"; "moraland-spiritual development", "development of spiritual values","moral and humanistic","charity","organizing and providing of spiritual and material support both to individuals and population", etc. Among the applied tasks of social pedagogy scholars distinguish: the development of consciousness of a subject (a specialist) and objects (a client or a group of people), the statement of uniqueness of an individual, the release of internal potentials, self-overcoming of internal conflicts, the development of the ability to bring happiness to oneself and others. The above mentioned requires a fresh look at the problem of formation of future social pedagogists’spiritualityand justify pedagogical conditions that would impact positively on the development and improvement of this quality | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | соціальна педагогіка | ua |
dc.subject | соціальне виховання | ua |
dc.subject | духовність | ua |
dc.subject | бездуховність як характеристики особистості | ua |
dc.subject | виховання якостей духовності | ua |
dc.subject | майбутні соціальні педагоги | ua |
dc.subject | social pedagogy | ua |
dc.subject | social education | ua |
dc.subject | spirituality | ua |
dc.subject | spirituality and non-spirituality as a person's characteristics | ua |
dc.subject | formation of spirituality qualities | ua |
dc.subject | social pedagogues | ua |
dc.subject.classification | 378 | ua |
dc.title | Соціальне виховання і духовність майбутніх соціальних педагогів | ua |
dc.type | Article | ua |