Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Соціальне виховання і духовність майбутніх соціальних педагогів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Майборода, Галина Яківна
dc.date.accessioned 2018-07-18T11:50:32Z
dc.date.available 2018-07-18T11:50:32Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Майборода, Г. Я. Соціальне виховання і духовність майбутніх соціальних педагогів / Г. Я. Майборода // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 11 : Соціальна робота. Соціальна педагогіка : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 24 (ІІ том). - С. 84-91. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19937
dc.description.abstract У статті проаналізовано взаємозв’язок понять «соціальне виховання» «духовність», «бездуховність» особистості в контексті професійної підготовки студентів спеціальності «соціальна педагогіка». Визначено причини, які впливають на виховання духовності особистості. Зазначено важливість упровадження позитивного досвіду вітчизняних педагогів і технологій із соціального виховання духовності. Акцентовано увагу на необхідності цілеспрямованого впливу соціального виховання на формування духовних характеристик особистості. Представлено результати проведеного дослідження щодо виявлення якостей духовності у студентів. ua
dc.description.abstract Future social pedagogues' social education and spirituality. Realization of this purposewas carried out by studying the works of scientists who study the concept of "spirituality" in the context of social-and-educational activities. It is noted that the socio-educational activities arecharacterized by humanistic nature, ensured by the implementation of the principle of humanity; the activities that affect the spiritual development of an individual are added to the list of major features, "selfdetermination of oneself and self-identification of the sense of one’s own life"; "moraland-spiritual development", "development of spiritual values","moral and humanistic","charity","organizing and providing of spiritual and material support both to individuals and population", etc. Among the applied tasks of social pedagogy scholars distinguish: the development of consciousness of a subject (a specialist) and objects (a client or a group of people), the statement of uniqueness of an individual, the release of internal potentials, self-overcoming of internal conflicts, the development of the ability to bring happiness to oneself and others. The above mentioned requires a fresh look at the problem of formation of future social pedagogists’spiritualityand justify pedagogical conditions that would impact positively on the development and improvement of this quality ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject соціальна педагогіка ua
dc.subject соціальне виховання ua
dc.subject духовність ua
dc.subject бездуховність як характеристики особистості ua
dc.subject виховання якостей духовності ua
dc.subject майбутні соціальні педагоги ua
dc.subject social pedagogy ua
dc.subject social education ua
dc.subject spirituality ua
dc.subject spirituality and non-spirituality as a person's characteristics ua
dc.subject formation of spirituality qualities ua
dc.subject social pedagogues ua
dc.subject.classification 378 ua
dc.title Соціальне виховання і духовність майбутніх соціальних педагогів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу