В статті аналізується історичний шлях розвитку соціального виховання як
непересічного явища у системі «суспільство – людина»: від витоків до
сучасності; дається характеристика виховної парадигми, яка базується на
провідних вищих механізмів свідомості і особистісної свідомості, яка спрямована на виховання духовної особистості як суб’єкта вільного і відповідального вчинку, детермінованого певного духовного цінністю. Акцентується, що лише парадигма спрямованого розвивального виховання спроможна створити умови, за яких молоді люди поєднуватимуть високий інтелект з істинною духовністю і життєвою активністю, не зважаючи на специфіку в суспільстві глобальних ринкових відносин.
Social education : is from sources to the modern context. In the article the historical way of development of social education is analysed as the outstanding phenomenon in the system "society is a man" : from sources to contemporaneity; description of educator paradigm, that is based on leading higher mechanisms of consciousness and personality consciousness, that is sent to education of spiritual personality as a subject of the free and responsible act determined certain spiritual a value, is given. Accented, that only the paradigm of the directed developing
education is able to create terms at that young people will combine a high intellect with veritable spirituality and vital activity, not having regard to a specific in society of global market relations.