У статті висвітлюються проблеми впровадження інтерактивного навчання в навчально-виховний процес підготовки майбутніх соціальних працівників. Проаналізовано тлумачення поняття «активні методи навчання», «інтерактивні методи навчання»; охарактеризовано найбільш оптимальні інтерактивні технології навчання майбутніх соціальних педагогів під час лекційних занять. Обґрунтовується їх значення у навчально-виховному процесі сучасної вищої школи. Подано класифікацію та основні приклади використання сучасних інтерактивних технологій.
Іnteractive technologies in the future social worker trainin process.
The article describes the problems of introduction of interactive training in the
educational process of preparation of future social workers. The analysis of the concept of «active teaching methods», «interactive teaching methods» is analyzed. The most optimal interactive technologies of teaching future social workers during lectures are described. Their significance in the educational process of modern high school is substantiated. The classification and main examples of the use of modern interactive technologies are presented.