Основу дисертації складає наукове обгрунтування системи самоосвіти вчителя початкових класів і музики; розроблене и компонентний склад і умови ефективного функціонування. Розкрито можливості інтерпретації музичних творів як засобу формування творчої самостійності майбутнього вчителя. Обґрунтовано і експериментально перевірено педагогічні умови та методику підвищення ефективності підготовки майбутнього вчителя до музично-самоосвітньої діяльності.
The main objective of the thesis is basing of the system of junior forms and music teacher self-education. Its componential structure and conditions of the effective functioning are worked out. Interpretational possibilities of music pieces as a means of forming of creative independence of a future teacher are given here. Pedagogical conditions and methods of improving of preparation of a future teacher for musical and selfeducational
activity are theoretically grounded and experim entally verified.
Основу диссертации составляет научного обоснование
системы самообразования учителя начальных классов и музыки; разработан ее компонентный состав и условия эффективного функционирования. Раскрыты возможности интерпретации музыкальных произведений как средства формирования творческой самостоятельности будущего учителя. Обоснованы и экспериментально проверены педагогические условия и методика повышения эффективности подготовки будущего учителя к музыкально-самообразовательной деятельности.