У сучасних умовах модернізації шкільної освіти особливої актуальності набуває проблема опанування знань школярами, що є основою не тільки для їх особистої самореалізації, а й показником прогресу людства на основі розвитку знань кожної людини окремо. У такому контексті, не тільки з огляду на інтереси окремої людини, а й суспільства загалом, актуалізується необхідність озброєння школярів не просто багажем навчальної інформації, а якісними, міцними знаннями. Відповідно забезпечення міцності знань – одна із важливих та актуальних задач удосконалення організації процесу навчання.
In modern conditions of modernization of school education, the problem of mastering knowledge by schoolchildren, which is the basis not only for their personal self-realization, but also an indicator of human progress on the basis of the development of knowledge of each person separately, becomes a matter of particular importance. In this context, not only considering the interests of an individual, but society as a whole, the need to equip students is not just a luggage of educational information, but qualitative, solid knowledge. Accordingly, ensuring the knowledge of knowledge is one of the important and actual tasks of improving the organization of the learning process.