У статті привертається увага до проблеми професійної компетентності вчителя трудового навчання та технологій на основі використання компетентнісного,технологічного та культурологічного підходів як засобу реалізації основної ідеї сучасної парадигми освіти. Відповідно до цього, на основі аналізу наукових джерел, здійснено характеристику базових понять та категорій дослідження проблеми формування технологічної грамотності, виявлено особливості реалізації компетентнісного, культурологічного та технологічного підходів в освіті, з’ясовано вплив технологізації педагогічного процесу на формування технологічної грамотності вчителя трудового навчання та технологій. Зроблено висновок про те, що технологічна грамотність є складною, відкритою, соціально-економічною системою, функцією якої є ефективне і результативне здійснення професійно-педагогічної діяльності в умовах технологізації освіти, а системоутворювальним фактором є сама професійно-педагогічна діяльність.
В статье обращается внимание на проблемы профессиональной компетентности учителя трудового обучения и технологий на основе использования компетентностного, технологического и культурологического подходов как средства реализации основной идеи современной парадигмы образования. В соответствии с этим, на основе анализа научных источников, осуществлено характеристику базовых понятий и категорий исследования проблемы формирования технологической грамотности, выявлены особенности реализации компетентностного, культурологического и технологического подходов в образовании, выяснено влияние технологизации педагогического процесса на формирование технологической грамотности учителя трудового обучения и технологий.
Сделан вывод о том, что технологическая грамотность является сложной, открытой, социально-экономической системой, функцией которой является эффективное и результативное осуществление профессионально-педагогической деятельности в условиях технологизации образования, а системообразующим фактором является сама профессионально-педагогическая деятельность.
The paper drawn attention to the problem of professional competence of teachers of labor training and technology on the basis of competence, technological and cultural approach as a means of implementing the basic idea ofthe modern paradigm of education. In accordance with this, on the basis of the analysis of scientific sources, the basic concepts and categories of the study of the problem of the formation of technological literacy were analyzed, the specifics of the implementation of the competence, culture and technology approaches in education were revealed; the influence of the technological development of the pedagogical process on the formation of the technological literacy of the teacher of labor training and technology was elucidated.
The conclusion is made that technological literacy is a complex, open, socio-economic system whose function is the effective and efficient implementation of professional and pedagogical activity in the context of technological education, and the system-forming factor is the professional and pedagogical activity itself.