Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Система спеціальних (фахових) компетентностей вчителя трудового навчання та технології (до складання стандарту першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "014. Середня освіта" предметної спеціалізації 014.10 "Трудове навчання та технології")

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Стешенко, В. В.
dc.contributor.author Кільдеров, Д. Е.
dc.date.accessioned 2018-06-12T13:16:07Z
dc.date.available 2018-06-12T13:16:07Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Стешенко, В. В. Система спеціальних (фахових) компетентностей вчителя трудового навчання та технології (до складання стандарту першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "014. Середня освіта" предметної спеціалізації 014.10 "Трудове навчання та технології") / В. В. Стешенко, Д. Е. Кільдеров // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 13 : Проблеми трудової та професійної підготовки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 8. - С. 99-105. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19564
dc.description.abstract Встановлено, що при визначенні переліку загальних і спеціальних (фахових) компетентностей в стандарті вищої освіти необхідно керуватися предметно-функціональним і культурологічним методологічними підходами. Самі компетентності доцільно визначати як здатності до виконання певних практичних і інтелектуальних професійних задач фахівця, якими він має оволодіти у процесі навчання. У переліку спеціальних (фахових) компетентностей у стандарті вищої освіти зі спеціальності "014.10 – Середня освіта. Трудове навчання та технології" необхідно вирізняти дві компоненти: загальну (психолого-педагогічну та спеціалізовану. З урахуванням цього система спеціальних (фахових) (спеціалізованих) компетентностей стандарту професіональної підготовки вчителя трудового навчання та технології має бути представлена таким їх переліком: дидактичні, методичні, дослідницькі, розвивальні (в позакласній і позашкільній діяльності), організаційні (з навчально-матеріальної бази), власне предметно-перетворювальні та загально-технічні (політехнічні). ua
dc.description.abstract Установлено, что при определении перечня общих и специальных (профильных) компетентностей в стандарте высшего образования следует руководствоваться предметно-функциональным и культурологическим методологическими подходами. Сами компетентности следует определять как способности к выполнению определенных практических интеллектуальных профессиональных задач специалиста, которыми он овладевает в процессе обучения. В перечне специальных (профильных) компетентностей в стандарте высшего образования по специальности "014.10 – Среднее образование. Трудовое обучение и технологии" следует отличать две компоненты: общую педагогическую и специализированную. С учетом этого система специализированных компетентностей в стандарте профессиональной подготовки учителя трудового обучения и технологии должна быть представлена таким их перечнем: дидактические, методические, исследовательские, развивающие (во внеклассной и внешкольной деятельности), организационные (с учебно-материальной базы), собственно предметно-преобразующими и общетехническими (политехническими). ua
dc.description.abstract By the determination of general and special (professional) competences list in the Standard of Higher Education it is necessary to follow in detail functional and cultural methodological approaches. It is expedient to determine a competence as capacities for implementation of certain practical and intellectual professional tasks of specialist, which he must possess in the process of studies. In the list of special (professional) competences in the Standard of Higher Education tospeciality "014.10 - Secondary Education. Labor Teaching and Technology" is necessary to distinguish two competences: general pedagogical and specialized. Taking it into account, the system of specialized competences in the Standard of professional preparation of teacher labor and technology must be presented such by a list: didactic, methodical, research, developing (in extracurricular and out-of-school activity), organizational (from an educational-financial base), actually subject-transforming and general technical (polytechnic). ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject вчитель трудового навчання та технології ua
dc.subject спеціальні (фахові) компетентності ua
dc.subject спеціальність "014.10 – Середня освіта. Трудове навчання та технології" ua
dc.subject стандарт вищої освіти ua
dc.subject учитель трудового обучения и технологии ua
dc.subject специальные (профильные) компетентности ua
dc.subject специальность "014.10 – Среднее образование. Трудовое обучение и технологии" ua
dc.subject стандарт высшего образования ua
dc.subject teacher of the labor and technology ua
dc.subject the special (professional) competences ua
dc.subject speciality "014.10 – Secondary Education. The Labor Teaching and Technology" ua
dc.subject the Standard of Higher Education ua
dc.subject.classification 378 (038) ua
dc.title Система спеціальних (фахових) компетентностей вчителя трудового навчання та технології (до складання стандарту першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "014. Середня освіта" предметної спеціалізації 014.10 "Трудове навчання та технології") ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу