Встановлено, що при визначенні переліку загальних і спеціальних (фахових) компетентностей в стандарті вищої освіти необхідно керуватися предметно-функціональним і культурологічним методологічними підходами. Самі компетентності доцільно визначати як здатності до виконання певних практичних і інтелектуальних професійних задач фахівця, якими він має оволодіти у процесі навчання. У переліку спеціальних (фахових) компетентностей у стандарті вищої освіти зі спеціальності "014.10 – Середня освіта. Трудове навчання та технології" необхідно вирізняти дві компоненти: загальну (психолого-педагогічну та спеціалізовану. З урахуванням цього система спеціальних (фахових) (спеціалізованих) компетентностей стандарту професіональної підготовки вчителя трудового навчання та технології має бути представлена таким їх переліком: дидактичні, методичні, дослідницькі, розвивальні (в позакласній і позашкільній діяльності), організаційні (з навчально-матеріальної бази), власне предметно-перетворювальні та загально-технічні
(політехнічні).
Установлено, что при определении перечня общих и специальных (профильных) компетентностей в стандарте высшего образования следует руководствоваться предметно-функциональным и культурологическим методологическими подходами. Сами компетентности следует определять как способности к выполнению определенных практических интеллектуальных профессиональных задач специалиста, которыми он овладевает в процессе обучения. В перечне специальных (профильных) компетентностей в стандарте высшего образования по специальности "014.10 – Среднее образование. Трудовое обучение и технологии" следует отличать две компоненты: общую педагогическую и специализированную. С учетом этого система специализированных компетентностей в стандарте профессиональной подготовки учителя трудового обучения и технологии должна быть представлена таким их перечнем: дидактические, методические, исследовательские, развивающие (во внеклассной и внешкольной деятельности), организационные (с учебно-материальной базы), собственно предметно-преобразующими и общетехническими (политехническими).
By the determination of general and special (professional) competences list in the Standard of Higher Education it is necessary to follow in detail functional and cultural methodological approaches. It is expedient to determine a competence as capacities for implementation of certain practical and intellectual professional tasks of specialist, which he must possess in the process of studies. In the list of special (professional) competences in the Standard of Higher Education tospeciality "014.10 - Secondary Education. Labor Teaching and Technology" is necessary to distinguish two competences: general pedagogical and specialized. Taking it into account, the system of specialized competences in the Standard of professional preparation of teacher labor and technology must be presented such by a list: didactic, methodical, research, developing (in extracurricular and out-of-school activity), organizational (from an educational-financial base), actually subject-transforming and general technical (polytechnic).