В статті проаналізовано та узагальнено вітчизняний досвід формування правильної життєвої позиції
у ставленні до власного здоров’я. Визначено роль та значення лікарського контролю та самоконтролю в процесі занять
фізичною культурою.
Мета – узагальнити вітчизняний досвід формування правильної життєвої позиції у ставленні до власного здоров’я.
Для вирішення поставленої мети нами були використані такі методи дослідження: аналіз та узагальнення
вітчизняного досвіду формування правильної життєвої позиції у ставленні до власного здоров’я.
Результати роботи показали, що на сьогоднішній день, більшість часу молодь знаходиться у навчальних
закладах і тому ціннісне відношення до здоров'я не може формуватися без участі викладачів. Довгий час наша освіта не
приділяла належної уваги зміцненню, збереженню й розвитку здоров'я молоді, не вивчала вплив педагогічного процесу на
стан їх здоров’я, не розглядала освітні технології з точки зору здоров'язберігаючої спрямованості
Отже, виходячи із аналізу педагогічної, соціологічної, культурологічної, медичної, валеологічної літератури, ми
можемо зробити висновок, що постала необхідність оптимізації розвитку галузі фізичної культури і спорту та
оздоровлення, оскільки це пов’язано з проблемою погіршення здоров’я нації, необхідністю призупинити ці негативні
тенденції та створити умови для кардинального поліпшення. У вирішенні цих питань великого значення необхідно
надавати формуванню навичок здорового способу життя у молоді засобами фізичною культури і спорту, привчати її до
регулярних занять фізичними вправами протягом всього життя.
В статье проанализирован и обобщен отечественный опыт формирования правильной жизненной позиции
в отношении собственного здоровья. Определены роль и значение врачебного контроля и самоконтроля в процессе
занятий физической культурой. Цель – обобщить отечественный опыт формирования правильной жизненной позиции в
отношении собственного здоровья.
Для решения поставленной цели нами были использованы следующие методы исследования: анализ и
обобщение отечественного опыта формирования правильной жизненной позиции в отношении собственного здоровья.
Результаты работы показали, что на сегодняшний день, большинство времени молодежь находится в учебных
заведениях и поэтому ценностное отношение к здоровью не может формироваться без участия преподавателей. Долгое
время наше образование не уделяло должного внимания укреплению, сохранению и развитию здоровья молодежи, не
изучала влияние педагогического процесса на состояние их здоровья, не рассматривало образовательные технологии с
точки зрения здоровья сохраняющей направленности.
Следовательно, исходя из анализа педагогической, социологической, культурологической, медицинской,
валеологической литературы, мы можем сделать вывод, что возникла необходимость оптимизации развития отрасли
физической культуры, спорта и оздоровления, поскольку это связано с проблемой ухудшения здоровья нации,
необходимостью приостановить эти негативные тенденции и создать условия для кардинального улучшения. В решении
этих вопросов большое значение необходимо придавать формированию навыков здорового образа жизни у молодежи
средствами физической культуры и спорта, приучать его к регулярным занятиям физическими упражнениями на
протяжении всей жизни.
The article
analyzes and summarizes the domestic experience of formation of the correct position in life in relation to their own health. Identified
the role and importance of medical monitoring and self-control in the process of physical culture.
The goal is to generalize the domestic experience of the formation of the correct position in life in relation to their own health.
To address this goal we used the following research methods: analysis and generalization of the domestic experience of
formation of the correct position in life in relation to their own health.
The results showed that to date, most of the time young people are in schools and therefore valuable relation to health
cannot be formed without the participation of the teachers. For a long time our education is not paid adequate attention to the
strengthening, preservation and development of youth health, have not studied the influence of pedagogical process on their health
status, are not considered educational technology from the standpoint of health asberg orientation.
Therefore, based on the analysis of pedagogical, sociological, cultural, medical, and health literature, we can conclude that
there is a need to optimize the development of the industry of physical culture and sport and recreation, because it involves the
problem of deterioration of the health of the nation, need to stop these negative trends and create conditions for a fundamental
improvement. In addressing these issues of great importance should be given to the formation of skills of healthy lifestyles among
young people by means of physical culture and sports and hardening, to accustom him to the regular practice of physical exercises throughout life.