Короткий опис(реферат):
Автором проаналізовано вплив стану здоров’я підлітків з особливими освітніми потребами, зокрема розумово відсталих, на засвоєння ними знань і умінь на уроках літератури. Для збереження здоров’я підлітків пропонується використовувати на уроках різноманітні корекційні засоби: фізхвилинки для відновлення фізичного здоров’я; психічного – творчі завдання, інсценізацію, літературні ігри, шкільний аналіз літературних творів; соціального – спілкування.
Суть розробки, основні результати:
1. Кравець Н.П. Аналіз художнього твору – важлива складова читацької
діяльності розумово відсталих учнів // Збірник наукових праць Кам‘янець-
Подільського державного університету імені Івана Огієнка. Серія соціально-
педагогічна /за ред. В.О. Гаврилова, В.І. Співака. Кам‘янець-Подільський: Аксіома,
2009. Вип.Х11. С. 202 – 206.
2. .Кравець Н.П. Підготовка руки до письма // Дошкільне виховання, 2003.
– №10. – С. 18−19.
3. Кравець Н. П. Урахування психофізичного стану здоров‘я розумово
відсталих учнів на уроках літератури //Психологія здоров‘я: збірник наукових
праць VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Чернігів, 7-8 квітня
2017 р.): [в 2 т.] / ред. колегія: С.М. Шкарлет [та ін.]. Чернігів, 2017. Т.2. С. 329-332.
4. Петько Л В. Реалізація концепції підготовки магістрів в Україні для
роботи в інклюзивному освітньому просторі // Актуальні проблеми навчання та
виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі: Тр. ХI Міжнар. наук.-
практ. конф., листопад 2011 р. – Ч. І. – К. : ВМУРЛ «Україна». – 2011. – С. 92–94.
5. Петько Л.В. Стимулювання творчих здібностей підлітків засобами
втілення образу казкового персонажу/ Л.В.Петько // Лялька як знак, образ,
функція: Матер. всеукр. наук.-практ. конф. «Другі Марка Грушевського читання»
/ за ред. О.С.Найдена. – Київ. : ВД «Стилос», 2010. – С. 200–204
6. Петько Л. В. Туризм – справа захоплююча / Л.В.Петько // Рад. школа. –
1990. – № 11. – С. 25–29.
7. Тернопільська В.І. Культура особистості школяра: постановка проблеми
// Вісник Житомирського державного університету ім. Івана Франка. – 2005 (24). –
С. 130–133.
8. Тернопільська В. Шляхи виховання соціально-комунікативної культури
молодших школярів / В. Тернопільська // Початкова школа. – № 1. – 2009. – С. 9-
12.
9. Kravets N. P. Factors that complicate the reading activity of mentally retarded
Students // Economics, management, law: realities and perspectives: Collection of
scientific articles. Psychology, Pedagogy and Education. – Les Editions L‘Originale,
Paris, France, 2016. РР. 451-455.
10. Kravets N. P. Innovations on Literature Lessons with pupils with mental
retardation //Innovative processes in education: Collective monograph. AMEETS p. z
o.o., Lodz, Poland, 2017. PP. 75-90. URI http:// enpuir. npu. edu. ua / handle
/123456789/12972.
11. Kravets N.P. Reading book as effective means to the formation readers‘ skills
of mentally retarded pupils //Prospects for development of education and science:
Collection of scientific articles – Academic Publishing House of the Agricultural
University Plovdiv, Bulgaria,2016. – P. 314-317. URI htt://enpuir.
npu.edu.ua/handle/123456789/10884
12. Matviienko Olena. Social and educational causes of deformation in the moral
development of children of primary school age // Economics, management, law:
problems of establishing and transformation: Collection of scientific articles.