У статті розглядаються проблеми різнорівневої підготовки студентів перших курсів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, з якими щороку доводиться мати справу викладачам інформатики. Наводяться можливі причини таких проблем, а також розглядаються деякі шляхи їх подолання. Зокрема пропонується проводити діагностику рівня сформованості інформатичних компетентностей цих студентів на початку року і вносити зміни до робочої програми у відповідності із результатами проведеного дослідження. У статті подано приклади завдань для такої діагностики. Проблеми, що розглядаються, варто розглянути під різними кутами зору, дослідити різні шляхи їх розв’язування. Зокрема, доречно розробити відповідну систему завдань для самостійної роботи студентів.
В статье поднимается проблема разноуровневой подготовки студентов первых курсов высших учебных заведений I-II уровней аккредитации, с которой ежегодно приходится встречаться преподавателям информатики. Приводятся возможные причины возникновения подобных проблем, а также рассматриваются некоторые пути их разрешения. В частности, предлагается проводить диагностику уровня сформированности информатических компетентностей студентов в начале года и вносить изменения в рабочий план в соответствии с результатами проведенного исследования. В статье приведены примеры заданий для такой диагностики. Данную проблему не обходимо изучать с разных позиций, исследовать другие пути формирования информатических компетентностей студентов. В частности, необходимо разработать соответствующую систему заданий для самостоятельной работы студентов.
The article reveals the problem of first year students of higher educational institutions multi-level training, which is annually faced by the teachers of computer studies. The possible reasons of the problem have been named, and some of the ways of the problem solving have been rewieved. In particular it has been proposed to diagnose the level of students’ informatical competence formation at the beginning of the year and to make some changes in the plan of work in accordance with the results of the research. The examples of the tasks for such diagnosis have been exemplified in the article. The problem that has been revealed, is worth to be viewed from different points, to explore other ways to solve it. In particular, it is appropriately to develop the corresponding systems of tasks for self study.