ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Лю Сянь | |
dc.date.accessioned | 2018-05-07T13:10:27Z | |
dc.date.available | 2018-05-07T13:10:27Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Лю Сянь. Компонентна модель методично-спрямованої самореалізації майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано / Лю Сянь // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 2. – С. 165-170. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18947 | |
dc.description.abstract | У статті уточнюється поняття методично-спрямованої самореалізації майбутнього вчителя музики, яке розглянуто у контексті навчання гри на фортепіано. Подаються найбільш дотичні наукові дослідження стосовно компонентів самореалізації. Обґрунтовано компонентну модель зазначеного фахового утворення, що складається з мотиваційно-настановного, пізнавально-ініціативного, діяльнісно-регулятивного та творчо-викладацького компонентів. До кожного з них подаються елементи, що складають ці компоненти. | ua |
dc.description.abstract | The paper clarifies the concept of future music teachers’ methodically oriented selfrealization, which is considered in the context of teaching the piano. The most relevant scientific studies concerning the components of self-realization are outlined. Future music teacher’s methodically-oriented self-realization in the course of teaching the piano is a motivated need and internal focus on comprehending the methods of teaching the piano aimed at applying the acquired knowledge and skills in independent work on the piece of music and in teaching activity as a resource that will provide effective and original solution to musical and pedagogical, artistic and image-based, interpretational tasks in teaching school students the piano. It consists of four components that contain specific elements: motivational and intentional – intention to improve the quality of the piano-performance; – the desire to master the methods of teaching the piano; cognitive and initiative: – availability of the basic level of methodical competency in the piano field; – methodical and search activity, curiosity; activity-based and regulatory: – availability and regularity of methodical and performance actions (competent application of the proposed methods of work); – accumulation of methodical experience (based on analysis and memorizing the teacher’s methodical advice); creative and teaching: – creative approach to finding methods of work when doing self-guided work; – reflective and estimating actions during the interpretation of the work and productivity of actions after the public performance or in further use of the learned work in the pedagogical process. | ua |
dc.description.abstract | В статье раскрывается концепция методической ориентированной самореализации будущих учителей музыки, которая рассматривается в контексте преподавания фортепиано. Изложены наиболее актуальные научные исследования, посвященные самореализации в процессе преподавания фортепиано. Этот ресурс состоит из четырех компонентов, которые содержат конкретные элементы: мотивационные и преднамеренные - намерение улучшить качество исполнения на фортепиано; - желание овладеть методами обучения фортепиано; когнитивные и инициативные: - наличие базового уровня методической компетентности в области фортепиано; - методические и поисковые; деятельностные и регулятивные: - наличие и регулярность методических и исполнительных действий (компетентное применение предлагаемых методов работы); - накопление методического опыта (на основе анализа и запоминания методических рекомендаций учителя); творческие и преподавательские: - творческий подход к поиску методов работы при самостоятельной работе; - рефлексивные и оценочные действия при интерпретации работы и производительности действий после публичного выступления или в дальнейшем использовании ученой работы в педагогическом процессе. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | самореалізація | ua |
dc.subject | методична компетентність | ua |
dc.subject | методично-спрямована самореалізація | ua |
dc.subject | навчання гри на фортепіано | ua |
dc.subject | майбутні вчителі музики | ua |
dc.subject | self-realization | ua |
dc.subject | methodical competency | ua |
dc.subject | methodically-oriented self-realization | ua |
dc.subject | teaching the piano | ua |
dc.subject | future music teachers | ua |
dc.subject | самореализация | ua |
dc.subject | методическая компетентность | ua |
dc.subject | методично- ориентированная самореализация | ua |
dc.subject | преподавание фортепиано | ua |
dc.subject | будущих учителей музыки | ua |
dc.subject.classification | 372.878:7.071.4 | ua |
dc.title | Компонентна модель методично-спрямованої самореалізації майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано | ua |
dc.type | Article | ua |