У статті висвітлено низку факторів, що є підґрунтям актуалізації пошуку шляхів ефективного вирішення проблем професійного орієнтування молоді. Показано, що особливої гостроти ця проблема набуває в ракурсі орієнтації випускників загальноосвітніх навчальних закладів на вибір професії в ІТ-галузі. З огляду на ключову роль учителя інформатики у спрямуванні інтересу старшокласників до оволодіння ІТ-професіями проаналізовано стан підготовки вчителя до такої діяльності, висвітлено суперечності, які склалися в системі педагогічної освіти в розглядуваному аспекті, обґрунтовано необхідність переосмислення теоретичних і практичних надбань і запровадження нових підходів до забезпечення готовності майбутнього вчителя інформатики до професійного орієнтування старшокласників.
В статье освещены ряд факторов актуализации поиска путей эффективного решения проблем профессионального ориентирования молодежи. Показано, что особую остроту эта проблема приобретает в ракурсе ориентирования выпускников общеобразовательных учебных заведений на выбор профессии в ИТ-отрасли. Учитывая ключевую роль учителя информатики в направлении интереса старшеклассников к овладению ИТ-профессией, проанализировано состояние подготовки учителя к такой деятельности, освещены противоречия, сложившиеся в системе педагогического образования в рассматриваемом аспекте, обоснована необходимость переосмысления теоретических и практических достижений, внедрения новых подходов к обеспечению готовности будущего учителя информатики к профессиональному ориентированию старшеклассников.
The article highlights a number of factors that actualize a search for ways to effectively decision the issue of young people’s professional orientation. It is shown that this issue is particularly acute becomes in the context the orientations secondary schools’ graduates to choose a profession in the IT industry. Given the key role of the teacher in the direction of high school pupils’ interest to master the IT profession, the state of preparation of the teacher in such activities is analyzed, the contradictions existing in the system of teacher education in this aspect is highlighted, the necessity of theoretical and practical investigations is grounded, introduction of new approaches to ensure the readiness of the future teacher to professional orientation of high school students.