Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Аксіологічні аспекти вибору майбутнім психологом професійної спеціалізації в процесі підготовки у вищому навчальному закладі

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Волошина, В. В.
dc.date.accessioned 2018-04-26T07:31:53Z
dc.date.available 2018-04-26T07:31:53Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Волошина, В. В. Аксіологічні аспекти вибору майбутнім психологом професійної спеціалізації в процесі підготовки у вищому навчальному закладі / В. В. Волошина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 6 (51). - С. 222-229. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18727
dc.description.abstract У статті презентовано результати емпіричного вивчення аксіологічних аспектів вибору майбутнім психологом професійної спеціалізації в процесі підготовки у вищому навчальному закладі. Вибір спеціалізації має здійснюватись на основі усвідомлення студентом ціннісності особистісного "Я" як психолога і впевненості у власному бажанні й спроможності надавати психологічну допомогу Іншому. За умови усвідомлення власної системи цінностей, розуміння здібностей, бажань і спроможностей такий особистісний вибір не викликає труднощів у майбутнього фахівця, підкріплюючись почуттям інтегративної цілісності, самоповаги і самодостатності. Труднощі ж породжуються при умові аксіологічної та ідентифікаційної невизначеності, низькому рівні самоінтересу і саморозуміння, зовнішній вмотивованості до професійної діяльності студента тощо. Обираючи спеціалізацію, студент проектує аксіологічні перспективи своєї професійної ідентичності, тобто надає домінантності саме тим професійним цінностям, які найбільше відображають його особистісні смисли у професійній діяльності, відповідають уподобанням і сприятимуть самореалізації в подальшому. Однак, на сьогодні у професійній підготовці психологів ми спостерігаємо дещо формальний підхід у виборі, чи, навіть, розподілі студентів за спеціалізаціями. З огляду на зазначене, нами розроблено і апробовано опитувальник "Професійна спрямованість психолога", метою якого є сприяння майбутньому фахівцю у здійсненні вибору професійної спеціалізації у відповідності зі структурою цінностей, особистісних якостей та здібностей. ua
dc.description.abstract В статье представлены результаты эмпирического изучения аксиологических аспектов выбора будущим психологом профессиональной специализации в процессе подготовки в вузе. Выбор студентом специализации должен осуществляться в результате осознания ценносности личностного "Я" как психолога и уверенности в собственном желании и способности оказывать психологическую помощь тому, кто в ней нуждается. При условии осознания собственной системы ценностей, понимания способностей, желаний и возможностей подобный личностный выбор, подкрепляясь чувством интегративной целостности, самоуважения и самодостаточности, не создает проблем будущему специалисту. Сложности возникают в результате личностной аксиологической неопределенности, при наличии неопределенного статуса идентичности, низком уровне самоинтереса и самопонимания студентом перспектив будущей профессиональной деятельности. В процессе выбора специализации, студент проектирует аксиологические перспективы своей профессиональной идентичности, определяя именно те профессиональные ценности, которые наиболее отражают его личностные смыслы в профессиональной деятельности, согласуются с убеждениями и способствуют самореализации в дальнейшем. Однако сегодня в профессиональной подготовке психологов мы наблюдаем несколько формальный подход студентов к выбору специализации. Учитывая сказанное, нами разработан и апробирован опросник "Профессиональная направленность психолога", целью которого является помощь будущему специалисту в осуществлении выбора профессиональной специализации в соответствии с его иерархией ценностей и способностями. ua
dc.description.abstract In this article we have the results of empirical researching of choice of professional specialization by the future psychologist. The choice of specialization he must come true on the basis of realization the student of value of personality "I" as a psychologist and, mainly, conviction in an own desire and possibility to render a psychological help to other. Subject to condition realization of the own system of values, understanding of capabilities, desires and possibilities such personality choice does not cause difficulties for a future specialist, refreshing oneself sense of integrative integrity, self-esteem and all-sufficiently. Difficulties are generated as a result of personality vagueness of axiology, at indefinable status of identity, low level of self-interest and self-understanding, external explained to professional activity of student and others like that. Choosing specialization, the student designs the prospects of axiology of the professional identity, it gives the dominant, it is answered exactly that professional values which most represent him personality senses in professional activity. However, for today in professional preparation of psychologists we look after something formal approach in a choice or even distribution of students after specializations. We had developed and approved the questioner "Professional orientation of psychologist". The aim of it is the help to student to make his choice of specialization accordingly to his capabilities. Now it is the time of depth learning of concrete skill, techniques, way`s of psychological influence and supporting personality in limit`s in some social spheres, which need`s review, with aim of perfection some existing and introduction new psychologist’s specializations this time came for replacement system preparing specialists with wide round of professional competence. It confirm once again validity of prepare specialists for specialties’ with celery determined concretical tasks, techniques and limits of professional competitions. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійні цінності ua
dc.subject майбутній психолог ua
dc.subject спеціалізація ua
dc.subject психолог-консультант ua
dc.subject соціальний психолог ua
dc.subject психолог-тренер ua
dc.subject профессиональные ценности ua
dc.subject будущий психолог ua
dc.subject специализация ua
dc.subject психолог-консультант ua
dc.subject социальный психолог ua
dc.subject психолог-тренер ua
dc.subject professional values ua
dc.subject future psychologist ua
dc.subject specialization ua
dc.subject consulting psychologist ua
dc.subject social psychologist ua
dc.subject psychologist and coach ua
dc.subject.classification 378.016:159.9 – 051 ua
dc.title Аксіологічні аспекти вибору майбутнім психологом професійної спеціалізації в процесі підготовки у вищому навчальному закладі ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics