У даній статті здійснюється теоретичний аналіз проблеми ідентичності, самоідентичності та процесів їх становлення (ідентифікації, самоідентифікації). Подається роль ідентичності та процесів її формування у ході становлення ідентичності людини. Розглядаються підходи різних психологічних теорій до визначення ідентичності, ідентифікації, самоідентичності, самоідентифікації та професійної ідентичності, ідентифікації, професійної самоідентичності, самоідентифікації. Визначаються особливості становлення професійної ідентичності в юнацькому віці. Розглядається роль вищого навчального закладу в процесі набуття професійної самоідентичності майбутнім спеціалістом. Акцентується увага на необхідності врахування особливостей останньої у професійній підготовці майбутніх фахівців. Вказуються підходи до формування професійного образу особистості. Зазначаються різні види професійної ідентичності. Описується зв’язок професійної ідентичності з процесами професійного становлення. Зазначається вплив особистісного прийняття професії на ефективність становлення професійної ідентичності. Порівнюється становлення та зміст понять професійної ідентичності та професійної самоідентичності психолога. Розкриваються поняття професійної ідентичності та самоідентичності психолога. Пропонується варіант становлення професійної ідентифікації педагога та визначення поняття професійної самоідентифікації педагога. Визначаються рушійні сили професійної самоідентифікації, чинники (джерела) формування професійної ідентичності. Подається власне визначення понять професійної самоідентичності та самоідентифікації психологів, структура професійної самоідентичності майбутніх психологів. Вказується на визначальну роль професійної ідентичності та самоідентичності у професійній самореалізації юнаків.
В данной статье осуществляется теоретический анализ проблемы идентичности, самоидентичности и процессов их становления (идентификации, самоидентификации). Подается роль идентичности и процессов ее формирования в ходе становления идентичности человека. Рассматриваются подходы различных психологических теорий к определению идентичности, идентификации, самоидентичности, самоидентификации и профессиональной идентичности, идентификации, профессиональной самоидентичности, самоидентификации. Определяются особенности становления профессиональной идентичности в юношеском возрасте. Рассматривается роль высшего учебного заведения в процессе приобретения профессиональной самоидентичности будущим специалистом. Акцентируется внимание на необходимости учета особенностей последней в профессиональной подготовке будущих профессионалов. Указываются подходы к формированию профессионального образа личности. Называются различные виды профессиональной идентичности. Описывается связь профессиональной идентичности с процессами профессионального становления. Отмечается влияние личностного принятия профессии на эффективность становления профессиональной идентичности. Сравнивается становления и содержание понятий профессиональной идентичности и профессиональной самоидентичности психолога. Раскрываются понятия профессиональной идентичности и самоидентичности психолога. Предлагается вариант становления профессиональной идентификации педагога и определение понятия профессиональной самоидентификации педагога. Определяются движущие силы профессиональной самоидентификации, факторы (источники) формирования профессиональной идентичности. Подается собственное определение понятий профессиональной самоидентичности и самоидентификации психологов, структура профессиональной самоидентичности будущих психологов. Указывается на определяющую роль профессиональной идентичности и самоидентичности в профессиональной самореализации юношей.
This article is a theoretical analysis of the problem of identity, self-identity and process of their formation (identification, self-identification). Served role identity and its formation processes during formation of human identity. Approaches different psychological theories to determine the identity, identification, self-identity, self-identification and professional identity, identification, professional self-identity, self-identification. Identify the peculiarities of professional identity in adolescence. The role of higher education institution in the process of acquiring the professional self-identity of future specialists. The attention to the need to incorporate the latest features in the training of future specialists. Identifies approaches to creating a professional image of the person. Indicate different types of professional identity. Connection of a professional identity with the processes of professional development. Marked influence personal decision profession efficiency of formation of professional identity. Compared formation and meaning of professional identity and professional self-identity psychologist. Disclosed concept of professional identity and self-identity psychologist. The variant of becoming a professional teacher identification and definition of professional self-identification of teachers. Singled out the leading role in the formation of a mentor teacher professional self-identification. Identify drivers of professional self-identification, factors (source) formation of professional identity. Served own definitions of professional self-identity and the self-identification of psychologists, the structure of professional self-identity of future psychologists. Points to the crucial role of professional identity and professional self-identity in self youths.