ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Дереча, А. А. | |
dc.date.accessioned | 2018-04-10T06:40:21Z | |
dc.date.available | 2018-04-10T06:40:21Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Дереча, А. А. Емпіричне дослідження рівня розвитку та якісної своєрідності вербальної та образної креативності школярів / А. А. Дереча // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 6 (51). - С. 83-91. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18629 | |
dc.description.abstract | У статті обґрунтовано актуальність дослідження проблеми креативності особистості на сучасному етапі розвитку науки і суспільства. На сьогодні проводиться недостатньо досліджень у галузі психології, у яких розкривається динаміка креативності дітей шкільного етапу соціалізації. Аргументовано доцільність та ефективність використання батареї тестів Е. Торренса для дослідження вербальної та образної креативності школярів. Обмеження у часі, які ввів Е. Торренс, дозволили стандартизовано вимірювати креативність та порівнювати людей різного віку за рівнем розвитку цієї характеристики. Подано результати емпіричного дослідження рівнів розвитку та якісної своєрідності загального та парціальних показників вербальної та образної креативності у молодшому шкільному, підлітковому та старшому шкільному віці. Серед досліджуваних молодшого шкільного, підліткового та старшого шкільного віку креативів з високим рівнем зазначених видів креативності не виявлено. Для молодших школярів притаманний високий порівняно з іншими показник образної креативності "розробленість", що пояснюється схильністю дітей до деталізації. У досліджуваних підлітків та старших школярів виявлено, що парціальні показники образної креативності знаходяться дещо на вищому рівні, ніж парціальні показники вербальної креативності. Аналіз результатів дослідження встановив, що зі збільшенням віку досліджуваних школярів не відбувається росту (а за деякими показниками відбувається спад) як загального, так і парціальних показників вербальної та образної креативності. Доцільно проводити розвивальну роботу щодо підвищення рівня креативності у школярів. | ua |
dc.description.abstract | В статье обоснована актуальность исследования проблемы креативности личности на современном этапе развития науки и общества. В настоящее время проводится недостаточно исследований в области психологии, в которых раскрывается динамика креативности детей школьного этапа социализации. Доведена целесообразность и эффективность использования батареи тестов Е. Торренса для исследования вербальной и образной креативности школьников. Ограничения во времени, которые ввел Э. Торренс, позволили стандартизировано измерять креативность и сравнивать людей разного возраста по уровню развития этой характеристики. Представлены результаты эмпирического исследования уровней развития и качественного своеобразия общего и парциальных показателей вербальной и образной креативности в младшем школьном, подростковом и старшем школьном возрасте. Среди исследуемых младшего школьного, подросткового и старшего школьного возраста креативов с высоким уровнем указанных видов креативности не обнаружено. Для младших школьников присущ высокий по сравнению с другими показатель образной креативности "разработанность", что объясняется склонностью детей к детализации. У исследуемых подростков и старших школьников выявлено, что парциальные показатели образной креативности находятся несколько на высшем уровне, чем парциальные показатели вербальной креативности. Анализ результатов исследования показал, что с увеличением возраста исследуемых школьников не происходит роста (а по некоторым показателям происходит спад) как общего, так и парциальных показателей вербальной и образной креативности. Целесообразно проводить развивающую работу по повышению уровня креативности у школьников. | ua |
dc.description.abstract | In the article it is proved actuality of research of personality’s creativity problem on the modern stage of science and society development. Today conducted enough research in psychology, which reveals the dynamic creativity of school socialization stage. It is argued expediency and efficiency of the use of E. Torrens’s tests battery for research of schoolchildren’s verbal and figurative creativity. Limit the time that introduced the E. Torrance allowed by measure and compare the creative people of all ages on the development of this feature. It is given the results of empirical research of the levels of development and qualitative originality of general and partial verbal and figurative creativity indexes at junior school, juvenile and senior school age. Оf junior school, none of these indicators are not detected at low levels of development Among invest gated of junior school, juvenile and senior school age it is not educed the creative with high level of the marked types of creativity. For junior schoolchildren it is inherent high index of figurative creativity "working-out" comparatively with others, that is explained by tendency of children to specification. It is educed for the investigated teenagers and senior schoolchildren, that partial indexes of figurative creativity are on some higher level than partial indexes of verbal creativity. The analysis of research results determined that with the increase of the investigated schoolchildren’s age thereisnot increase(and there is a slump on some indexes) both general and partial indexes of verbal and figurative creativity. It is advisable to carry out developmental work to enhance creativity in students. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | творчі здібності | ua |
dc.subject | дивергентне мислення | ua |
dc.subject | креативність | ua |
dc.subject | загальні показники вербальної та невербальної креативності | ua |
dc.subject | парціальні показники вербальної креативності | ua |
dc.subject | продуктивність | ua |
dc.subject | гнучкість | ua |
dc.subject | оригінальність | ua |
dc.subject | парціальні показники невербальної креативності | ua |
dc.subject | розробленість | ua |
dc.subject | опір замиканню | ua |
dc.subject | творческие способности | ua |
dc.subject | дивергентное мышление | ua |
dc.subject | креативность | ua |
dc.subject | общие показатели вербальной и образной креативности | ua |
dc.subject | парциальные показатели вербальной креативности | ua |
dc.subject | беглость | ua |
dc.subject | гибкость | ua |
dc.subject | оригинальность | ua |
dc.subject | парциальные показатели образной креативности | ua |
dc.subject | разработанность | ua |
dc.subject | сопротивление замыканию | ua |
dc.subject | creative capabilities | ua |
dc.subject | divergence thought | ua |
dc.subject | creativity | ua |
dc.subject | general indexes of verbal and unverbal creativity | ua |
dc.subject | partials’ indexes of verbal creativity | ua |
dc.subject | productivity | ua |
dc.subject | flexibility | ua |
dc.subject | originality | ua |
dc.subject | partials’ indexes of unverbal creativity | ua |
dc.subject | worked out | ua |
dc.subject | resistance to shorting | ua |
dc.subject.classification | 159.925: 159.954 | ua |
dc.title | Емпіричне дослідження рівня розвитку та якісної своєрідності вербальної та образної креативності школярів | ua |
dc.type | Article | ua |