Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Емпіричне дослідження рівня розвитку та якісної своєрідності вербальної та образної креативності школярів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дереча, А. А.
dc.date.accessioned 2018-04-10T06:40:21Z
dc.date.available 2018-04-10T06:40:21Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Дереча, А. А. Емпіричне дослідження рівня розвитку та якісної своєрідності вербальної та образної креативності школярів / А. А. Дереча // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 6 (51). - С. 83-91. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18629
dc.description.abstract У статті обґрунтовано актуальність дослідження проблеми креативності особистості на сучасному етапі розвитку науки і суспільства. На сьогодні проводиться недостатньо досліджень у галузі психології, у яких розкривається динаміка креативності дітей шкільного етапу соціалізації. Аргументовано доцільність та ефективність використання батареї тестів Е. Торренса для дослідження вербальної та образної креативності школярів. Обмеження у часі, які ввів Е. Торренс, дозволили стандартизовано вимірювати креативність та порівнювати людей різного віку за рівнем розвитку цієї характеристики. Подано результати емпіричного дослідження рівнів розвитку та якісної своєрідності загального та парціальних показників вербальної та образної креативності у молодшому шкільному, підлітковому та старшому шкільному віці. Серед досліджуваних молодшого шкільного, підліткового та старшого шкільного віку креативів з високим рівнем зазначених видів креативності не виявлено. Для молодших школярів притаманний високий порівняно з іншими показник образної креативності "розробленість", що пояснюється схильністю дітей до деталізації. У досліджуваних підлітків та старших школярів виявлено, що парціальні показники образної креативності знаходяться дещо на вищому рівні, ніж парціальні показники вербальної креативності. Аналіз результатів дослідження встановив, що зі збільшенням віку досліджуваних школярів не відбувається росту (а за деякими показниками відбувається спад) як загального, так і парціальних показників вербальної та образної креативності. Доцільно проводити розвивальну роботу щодо підвищення рівня креативності у школярів. ua
dc.description.abstract В статье обоснована актуальность исследования проблемы креативности личности на современном этапе развития науки и общества. В настоящее время проводится недостаточно исследований в области психологии, в которых раскрывается динамика креативности детей школьного этапа социализации. Доведена целесообразность и эффективность использования батареи тестов Е. Торренса для исследования вербальной и образной креативности школьников. Ограничения во времени, которые ввел Э. Торренс, позволили стандартизировано измерять креативность и сравнивать людей разного возраста по уровню развития этой характеристики. Представлены результаты эмпирического исследования уровней развития и качественного своеобразия общего и парциальных показателей вербальной и образной креативности в младшем школьном, подростковом и старшем школьном возрасте. Среди исследуемых младшего школьного, подросткового и старшего школьного возраста креативов с высоким уровнем указанных видов креативности не обнаружено. Для младших школьников присущ высокий по сравнению с другими показатель образной креативности "разработанность", что объясняется склонностью детей к детализации. У исследуемых подростков и старших школьников выявлено, что парциальные показатели образной креативности находятся несколько на высшем уровне, чем парциальные показатели вербальной креативности. Анализ результатов исследования показал, что с увеличением возраста исследуемых школьников не происходит роста (а по некоторым показателям происходит спад) как общего, так и парциальных показателей вербальной и образной креативности. Целесообразно проводить развивающую работу по повышению уровня креативности у школьников. ua
dc.description.abstract In the article it is proved actuality of research of personality’s creativity problem on the modern stage of science and society development. Today conducted enough research in psychology, which reveals the dynamic creativity of school socialization stage. It is argued expediency and efficiency of the use of E. Torrens’s tests battery for research of schoolchildren’s verbal and figurative creativity. Limit the time that introduced the E. Torrance allowed by measure and compare the creative people of all ages on the development of this feature. It is given the results of empirical research of the levels of development and qualitative originality of general and partial verbal and figurative creativity indexes at junior school, juvenile and senior school age. Оf junior school, none of these indicators are not detected at low levels of development Among invest gated of junior school, juvenile and senior school age it is not educed the creative with high level of the marked types of creativity. For junior schoolchildren it is inherent high index of figurative creativity "working-out" comparatively with others, that is explained by tendency of children to specification. It is educed for the investigated teenagers and senior schoolchildren, that partial indexes of figurative creativity are on some higher level than partial indexes of verbal creativity. The analysis of research results determined that with the increase of the investigated schoolchildren’s age thereisnot increase(and there is a slump on some indexes) both general and partial indexes of verbal and figurative creativity. It is advisable to carry out developmental work to enhance creativity in students. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject творчі здібності ua
dc.subject дивергентне мислення ua
dc.subject креативність ua
dc.subject загальні показники вербальної та невербальної креативності ua
dc.subject парціальні показники вербальної креативності ua
dc.subject продуктивність ua
dc.subject гнучкість ua
dc.subject оригінальність ua
dc.subject парціальні показники невербальної креативності ua
dc.subject розробленість ua
dc.subject опір замиканню ua
dc.subject творческие способности ua
dc.subject дивергентное мышление ua
dc.subject креативность ua
dc.subject общие показатели вербальной и образной креативности ua
dc.subject парциальные показатели вербальной креативности ua
dc.subject беглость ua
dc.subject гибкость ua
dc.subject оригинальность ua
dc.subject парциальные показатели образной креативности ua
dc.subject разработанность ua
dc.subject сопротивление замыканию ua
dc.subject creative capabilities ua
dc.subject divergence thought ua
dc.subject creativity ua
dc.subject general indexes of verbal and unverbal creativity ua
dc.subject partials’ indexes of verbal creativity ua
dc.subject productivity ua
dc.subject flexibility ua
dc.subject originality ua
dc.subject partials’ indexes of unverbal creativity ua
dc.subject worked out ua
dc.subject resistance to shorting ua
dc.subject.classification 159.925: 159.954 ua
dc.title Емпіричне дослідження рівня розвитку та якісної своєрідності вербальної та образної креативності школярів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу