Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Вміння розв`язувати педагогічні задачі як показник професійної культури

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лисянська, Т. М.
dc.contributor.author Уліцька, Г. С.
dc.date.accessioned 2018-04-05T09:07:03Z
dc.date.available 2018-04-05T09:07:03Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Лисянська, Т. М. Вміння розв`язувати педагогічні задачі як показник професійної культури / Т. М. Лисянська, Г. С. Уліцька // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 5 (50). - С. 191-198. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18612
dc.description.abstract У статті акцентується увага на різних підходах до психологічного аналізу педагогічних ситуацій. Пошуки їх правильного вирішення здійснюються на основі логічного аналізу, виокремлення учасників ситуацій, мотивів їх поведінки, істотних ознак ситуації, що надає можливість перетворення її в задачу та проектувати способи успішного вирішення. В змісті статті представлений причинно-наслідковий аналіз, який потребує не тільки виділення істотних компонентів ситуації, а й істотних зв’язків між ними з врахуванням мотивів та первинності, послідовності дій, а також рівня конфліктності ситуацій, типу конфлікту. Значущу роль в успішному вирішенні педагогічних ситуацій має наукове прогнозування, на основі якого виконується проектно-моделююча робота: ситуація-модель-проект способів вирішення – модель перетвореної ситуації. Складно уявити процес виникнення ситуації та її вирішення без спілкування, а тому доцільно розглядати педагогічну ситуацію як комунікативний акт та з точки зору необхідності впливу на нього когнітивної або раціонально-емотивної психотерапії, використання герменевтичної процедури Ролана Барта. ua
dc.description.abstract В статье акцентируется внимание на различных подходах к психологическому анализу педагогических ситуаций. Поиски их правильного решения осуществляются на основе логического анализа, выделения участников ситуаций, мотивов их поведения, существенных признаков ситуации, что дает возможность превращения ее в задачу и проектировать способы успешного решения. В содержании статьи описан причинно-следственный анализ, который требует не только выделить существенные компоненты ситуации, но и существенные связи между ними с учетом мотивов и первичности, последовательности действий, а также уровня конфликтности ситуации, типа конфликта. Важную роль в успешном решении педагогических ситуаций играет научное предвидение, на основе которого выполняется проектно-моделирующая работа: ситуация-модель-проект способов решения – модель превращенной ситуации. Сложно представить процесс возникновения ситуации и ее решения без общения, а поэтому следует рассматривать педагогическую ситуацию как коммуникативный акт и с точки зрения необходимости влияния на него когнитивной или рационально-эмотивной психотерапии, использования герменевтической процедуры Роллана Барта. ua
dc.description.abstract The article focuses on the various approaches to psychological analysis of pedagogical situations. The search for their correct decision made on the basis of logical analysis, selection of participants of situations, motives of their behavior, the essential features of the situation that makes it possible to turn it into a problem and to design ways to successful solutions. The article describes the content of causal analysis, which requires not only highlight the essential components of the situation, but also a substantial connection between the subject and the primary motive, action sequences, as well as the level of conflict situations, the type of conflict. An important role in the successful resolution of pedagogical situations plays a scientific foresight, on the basis of which you design and modeling work: situation- model-project solution ways to address the situation turned. It is difficult to process a situation and solve it alone, and should therefore be regarded teaching as a communicative situation and act in terms of the need to influence it cognitive or rational-emotive therapy, the use of hermeneutic procedure Rolland Barthes. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професіоналізм ua
dc.subject професійна культура ua
dc.subject педагогічна діяльність ua
dc.subject педагогічна ситуація ua
dc.subject педагогічна задача ua
dc.subject наукове прогнозування ua
dc.subject причинно-наслідковий аналіз ua
dc.subject герменевтична процедура ua
dc.subject профессионализм ua
dc.subject профессиональная культура ua
dc.subject педагогическая деятельность ua
dc.subject педагогическая ситуация ua
dc.subject педагогическая задача ua
dc.subject научное прогнозирование ua
dc.subject причинно-следственный анализ ua
dc.subject герменевтическая процедура ua
dc.subject professionalism ua
dc.subject professional culture ua
dc.subject pedagogical activity ua
dc.subject pedagogical situation ua
dc.subject pedagogical task ua
dc.subject scientific prognostication ua
dc.subject cause and effect analysis ua
dc.subject hermeneutical procedure ua
dc.subject.classification 159.955 ua
dc.title Вміння розв`язувати педагогічні задачі як показник професійної культури ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу