В статті представлено обґрунтування програми розвитку креативної складової професійного мислення студентів-маркетологів. Актуальність проблеми розвитку креативної складової професійного мислення пов’язана з недостатньою увагою до розвитку креативного мислення у змісті професійної підготовки майбутніх фахівців з маркетингу. Розглянуто структуру креативної складової професійного мислення, до якої включено мотиваційний, емоційно-вольовий, когнітивно-дивергентний та комунікативний компоненти, визначено їх показники. Розкрито методологічну основу комплексної програми розвитку креативної складової професійного мислення майбутніх маркетологів, яку склали положення системного, особистісно-діяльнісного, діалогічного та праксеологічного підходів. У дослідженні визначено наукове підґрунтя програми, яке становлять провідні теорії розвитку творчості та креативності "Теорія рішення винахідницьких задач" (Г. Альтшуллер), методи активізації творчої мисленнєвої діяльності системи "КАРУС" (В. О. Моляко), "Метод шести капелюхів" (Ед. де Боно), "Латеральний маркетинг: технологія пошуку революційних ідей" (Ф. Котлер) та інші. Реалізація комплексної програми розвитку креативної складової професійного мислення майбутніх маркетологів забезпечується представленими психолого-педагогічними умовами, які створюють креативне середовище в процесі професійної підготовки студентів. Розроблена програма розвитку креативної складової професійного мислення складається із чотирьох модулів, які націлені на розвиток кожного її компоненту.
В статье представлено обоснование программы креативной составляющей профессионального мышления студентов-маркетологов. Актуальность проблемы развития креативной составляющей профессионального мышления связана с недостаточным вниманием к развитию креативного мышления в содержании профессиональной подготовки будущих специалистов по маркетингу. Рассмотрена структура креативной составляющей профессионального мышления, в которую включены мотивационный, эмоционально-волевой, когнитивно-дивергентный и коммуникативный компоненты, определены их показатели. Раскрыто методологическую основу комплексной программы развития креативной составляющей профессионального мышления будущих маркетологов, которую составили положения системного, личностно-деятельностного, диалогического и праксеологического подходов. В исследовании определена научная основа программы, которая состоит из ведущих теорий развития творчества и креативности "Теория решения изобретательских задач" (Г. Альтшуллер), методы активизации творческой мыслительной деятельности системы "КАРУС" (В.А. Моляко), "Метод шести шляп" (Эд. де Боно), "Латеральный маркетинг: технология поиска революционных идей" (Ф. Котлер) и другие. Реализация комплексной программы развития креативной составляющей профессионального мышления будущих маркетологов обеспечивается представленными психолого-педагогическими условиями, которые создают креативную среду в процессе профессиональной подготовки студентов. Разработанная программа развития креативной составляющей профессионального мышления состоит из четырех модулей, которые нацелены на развитие каждого ее компонента.
The paper presents the substantiation of development program of creative component of marketing students’ professional thinking. The relevance of problem of development of creative component of professional thinking is related to insufficient attention to the development of creative thinking in the content of professional training of future specialists in marketing. The structure of the creative component of professional thinking, which included motivational, emotional and volitional, cognitive and divergent, communicative components has been considered, their indicators have been determined. It has been revealed the methodological basis of the comprehensive program of development of creative component of future marketers’ professional thinking, which is made up of the position of system, person-activity, dialogic and praxeological approaches. The study has been defined the scientific basis of the program, which is made up of the leading theories of art and creativity development "Theory of Inventive Problem Solving" (G. Altshuller), methods of activating the creative mental activity of the system "CARUS" (V. Molyako), "Six Thinking Hats" (Edward de Bono), "Lateral Marketing: Search Technology of Revolutionary Ideas" (F. Kotler) and others.
Implementation of the comprehensive program of creative component of marketing students’ professional thinking is provided by the given psychological and pedagogical conditions which produce creative environment in the process of students’ professional training. The developed program of creative component of professional thinking consists of four modules that are aimed on the development of each of its component.