У статті висвітлюється проблема емоційного інтелекту у психологічній науці. Приділено увагу вітчизняним та зарубіжним концепціям розуміння емоційного інтелекту, їх спільним та відмінним позиціям щодо його структури. Здійснюється теоретичний аналіз проблеми розвитку, особливостей прояву емоційного інтелекту у юнацькому віці, який є умовою досягнення суб’єктивного, психологічного та соціального благополуччя, гармонійного повноцінного розвитку особистості юнака, запорукою подальшого працевлаштування та успішності професійної діяльності. Акцентується увага на сприйнятливості юнаків та юнок щодо формування та розвитку у них емоційного інтелекту. Виявлено взаємозв’язок емоційного інтелекту з особистісними характеристиками у юнацькому віці. Розкрито специфіку гендерних виявів даного феномену у юнаків та юнок.
В статье освещается проблема эмоционального интеллекта в психологической науке. Уделено внимание отечественным и зарубежным концепциям понимания эмоционального интеллекта, их общим и отличным позициям касательно его структуры. Осуществляется теоретический анализ проблемы развития, особенностей проявления эмоционального интеллекта в юношеском возрасте, который является условием достижения субъективного, психологического и социального благополучия, гармоничного полноценного развития личности молодого человека, залогом дальнейшего трудоустройства и успешности профессиональной деятельности. Акцентируется внимание на восприимчивости юношей и девушек к формированию и развитию у них эмоционального интеллекта. Выявлена взаимосвязь эмоционального интеллекта с личностными характеристиками в юношеском возрасте. Раскрыта специфика гендерных проявлений данного феномена у юношей и девушек.
In the article the problem of emotional intelligence in psychological science. Attention is paid to domestic and foreign concepts of understanding emotional intelligence, their common and different positions on its structure. Active theoretical analysis of the development features of manifestation of emotional intelligence in adolescence, which is a condition for achieving a subjective, psychological and social well-being harmonious personality full of youth, the key to future employment success and professional activities. Attention is focused on the susceptibility of boys and yunok on the formation and development of their emotional intelligence. The interrelation of emotional intelligence to personality characteristics in adolescence. The specific gender manifestations of this phenomenon in boys and yunok.