У статті розглядаються інноваційні підходи навчання технічних дисциплін у процесі підготовки вчителів технологій. Акцентується увага на вимогах до особистісних та професійних якостей вчителя технологій, які повинні ґрунтуватися на глибокій професійній компетентності вчителя. Підкреслюється, що принциповою особливістю інноваційного підходу до підготовки педагогічних кадрів, професійні обов'язки яких пов'язані з формуванням технічних знань є орієнтація їх на фундаменталізацію науково-технічних знань. У зв'язку з цим робиться ставка на дедуктивний метод дослідження і висвітлення матеріалу.
В статье рассматриваются инновационные подходы изучения технических дисциплин в процессе подготовки учителей технологий. Акцентируется внимание на требованиях к личностным и профессиональным качествам учителя технологий, которые должны основываться на глубокой профессиональной компетентности учителя. Подчеркивается, что принципиальной особенностью инновационного подхода к подготовке педагогических кадров, профессиональные обязанности которых связаны с формированием технических знаний является ориентация их на фундаментализацию научно-технических знаний. В связи с этим делается ставка на дедуктивный метод исследования и освещения материала.
The article discusses innovative approaches to teaching technical disciplines in the preparation of teachers of technology. Focuses on the requirements of the personal and professional qualities of a teacher of technology, which should be based on his profound professional competence. The emphasis is that effective humanistically targeted professional training and education can only provide the teacher-the master who has mastered not only the traditional classical pedagogical methods of teaching, but has innovative approaches emphasizes that the fundamental feature of an innovative approach to teacher training, professional responsibilities which are associated with the formation of technical knowledge, is to focus them on fundamentality scientific and technical knowledge, involving the study of the laws and regularities of formation, structure, functioning, development, communication and management of technical systems in combination with common methods of applying them to solve basic engineering problems, including using automated design systems intellectualized training systems. In this regard, emphasis is placed on deductive research method and lighting material. It is stated that the modern technical subjects are integrated science, combining knowledge from physics, chemistry, mathematics, engineering and computer graphics engineering materials electrical engineering drawing, basics of standardization, Metrology and quality of products, the basics of ecology, life safety, labor protection, economy, organization and planning of production. It is noted that during the practical training are actively used as practical-operational methods of training and search-and-creative. Basic principles and objectives of the innovation approach to the educational process. Substantiates the need for a comprehensive approach to innovative educational strategy for technical training of future teachers of technology. Summarized analysis of psycho-pedagogical and scientific-methodical works on the research problem, giving the possibility to generalize that studying technical disciplines in the preparation of teachers of educational area "Technology" will be much more effective if the learning process is applied innovation.